Är denna skärm något att ha? (Acer 24" CB241HY)

Permalänk
Medlem

Är denna skärm något att ha? (Acer 24" CB241HY)

Har funderat lite på om jag ska köpa 2 utav dessa skärmar:

https://www.inet.se/produkt/2205526/acer-24-cb241hy-ips-pivot

Just nu kör jag en standard 21'' Acer S220HQL som man fick med datorn jag köpte. Är med andra ord inte efter någon överhypat utan en skärm som den jag har nu bara större och 2 stycken då. Spelar lite spel, typ Counter-Strike: Global Offensive då och då, redigerar bild och video. Skrev en tråd för någon vecka sedan att jag behövde ny skärm och fick denna som ett tips, vill bara dubbelkolla igen innan jag köper.

För övrigt så kan man se specs från min dator i signaturen och kommer troligtvis köra med 1920x1080 upplösning om inte skärmen har något mindre.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Har funderat lite på om jag ska köpa 2 utav dessa skärmar:

https://www.inet.se/produkt/2205526/acer-24-cb241hy-ips-pivot

Just nu kör jag en standard Acer S220HQL som man fick med datorn jag köpte. Är med andra ord inte efter någon överhypat utan en skärm som den jag har nu bara större och 2 stycken då. Spelar lite spel, typ Counter-Strike: Global Offensive då och då, redigerar bild och video. Skrev en tråd för någon vecka sedan att jag behövde ny skärm och fick denna som ett tips, vill bara dubbelkolla igen innan jag köper.

För övrigt så kan man se specs från min dator i signaturen och kommer troligtvis köra med 1920x1080 upplösning om inte skärmen har något mindre.

Tack på förhand.

Skulle inte köpa den skärmen om du ska spela cs. Kolla efter en skärm som har lite mer uppdateringsfrekvens 120-144 Hz.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Skulle inte köpa den skärmen om du ska spela cs. Kolla efter en skärm som har lite mer uppdateringsfrekvens 120-144 Hz.

Ännu en gång så sitter jag med en 21'' Acer S220HQL:

Acer S220HQL:
21.5"
Full HD (1920 x 1080)
16:9
5 ms
60 Hz
LED Backlight

Ports & Connectors:
DVI-in
VGA

Power:
22 W (operating)
600 mW (standby)
530 mW (off)

Som jag spelat med i typ 4 år. Så 144Hz behöver jag inte.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Viradise: Jag kör inte CS själv men det finns många här på forumet. Och är det något det verkar finnas en konsensus kring är att ingen som kör CS i 120+ Hz är beredda att backa tillbaka till 60 Hz. Men som alltid, en fråga om vad man prioriterar.

Din strategi är annars ganska vanlig samtidigt som den också är lite märkligt genomtänkt. Eller inte genomtänkt alls eftersom den går ut på att stanna kvar på den nivå du redan är. Jag tror inte många skulle välja att köpa exempelvis en ny dator som är lika långsam som den fyra år gamla dator de redan har.

Har du möjligheten, kanske med ytterligare sparande av kapital, varför inte komplettera med en skärm än mer kapabel än den du redan har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Ännu en gång så sitter jag med en 21'' Acer S220HQL:

Acer S220HQL:
21.5"
Full HD (1920 x 1080)
16:9
5 ms
60 Hz
LED Backlight

Ports & Connectors:
DVI-in
VGA

Power:
22 W (operating)
600 mW (standby)
530 mW (off)

Som jag spelat med i typ 4 år. Så 144Hz behöver jag inte.

Ok, störs du inte av det så är skärmen duglig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Din strategi är annars ganska vanlig samtidigt som den också är lite märkligt genomtänkt. Eller inte genomtänkt alls eftersom den går ut på att stanna kvar på den nivå du redan är.

Kan ha varit otydlig. Anledning till att jag köper 2 nya skärmar är för att jag vill underlätta min vardag när jag sitter och redigerar. Har insett att 2 lite större skärmar hade förenklat vardagen hur mycket som helst. Jag är inte intresserad av att "stanna exakt vart jag är", utan det handlar mer om att jag inte kräver något från en ny skärm från vad min nuvarande har. Jag ser ingen anledning till att ha något extra när jag är nöjd med den nuvarande. Priset på 24'' skärmen är också riktigt bra vilket gör att jag kan köpa 2 stycken. Det kanske är lättare att göra en bedömning nu?

Skrivet av griid:

Ok, störs du inte av det så är skärmen duglig.

Tack!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Viradise: Kollar jag upp Acer S220HQL ser jag en gammal TN-skärm och då lär den du funderar på vara en förändring till det bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Viradise: Kollar jag upp Acer S220HQL ser jag en gammal TN-skärm och då lär den du funderar på vara en förändring till det bättre.

Okey, tackar!