var köper jag isopropylalkohol?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Feb 2003

var köper jag isopropylalkohol?

Nu ska det rengöras bandspelare, så var skaffar jag denna förträffliga sommardryck?

Har en bensinmack detta?

Eller blandar jag det själv av olika vätskor?

(Googlade med fick mest danska kemi/läkemedelssidor till svar?)

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
UMEÅ! -Ersmark
Registrerad
Jul 2001

Kallas även isopropanol, finns på färgaffärer (kanske på Apoteket oxå)

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

apoteket har. Om dom inte har så tar dom hem det åt dig.
billigt är det. om jag nu inte minns fel, så kostade 100 ml 48 kronor (rätta mig om jag har fel).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2003

Har alltid undrat vafan man har dedär till! det har stått en sån flaska i kylskåpet så länge jag kan minnas....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

mm, apoteket ska ha det!

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Jul 2001

Tomsterino, det är bra på att rengöra diverse saker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2001

Elfa har oxå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Köp OK/Q8:as förgasarevätska innehåller 100% 2propanol eller isopropanol om du så vill, men det är endast OK/Q8:as som innehåller så mycket andra märken blandar i etanol i mer eller mindre mängd!

| i7-4790K | Asus Z97-A | Arctic i30 | 2*4GB Patriot Viper Xtreme 2000MHz cl9 1T| Gigabyte 280 WF OC | Samsung 840evo 250GB || Fractal Design XL-R2 + 3st Corsair AF140 + 3st FD 140mm | Seasonic Platinum 760w | Philips 274E | Roxcore Fiebeat | Logitech G930 | Microsoft X4 | Steelseries Rival | Win 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2001

Färgaffären i stan sa att de inte fick sälja isopropanol, det var för farligt. Apoteket kunde dock beställa hem det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Färgaffären i stan sa att de inte fick sälja isopropanol, det var för farligt. Apoteket kunde dock beställa hem det.

Har ni ingen OK/Q8 mack??

| i7-4790K | Asus Z97-A | Arctic i30 | 2*4GB Patriot Viper Xtreme 2000MHz cl9 1T| Gigabyte 280 WF OC | Samsung 840evo 250GB || Fractal Design XL-R2 + 3st Corsair AF140 + 3st FD 140mm | Seasonic Platinum 760w | Philips 274E | Roxcore Fiebeat | Logitech G930 | Microsoft X4 | Steelseries Rival | Win 10 Pro |