Hur använder jag Arctic Silver Thermal Adhesive?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

Hur använder jag Arctic Silver Thermal Adhesive?

Håller just nu på att fästa 4st små kylflänsar på mitt grafikkort, till hjälp har jag Arctic Silver Thermal Adhesive (som funkar både som lim och kylning). Men jag fattar inte hur jag använder limmet riktigt.

Läst igenom instruktionerna på Arctic Silvers hemsida men blev inte mycket klokare.

Har två sprutor/tuber som var och en är makerade med bokstäverna A på den ena och B på den andra.

Det jag gjort nu är att lägga maskerigstejp och sedan kluddat på pastan från tub A, sedan har jag fäst kylfänsen på den. Men jag tror inte jag gjort rätt.. Eftersom det finns en tub vid namn B också måste väl den också användas?

Är det någon som skulle kunna specifiera exakt hur man ska göra med Arctic Silver Thermal Adhesive?

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

jag blandade lika mycket av varje tub (A + B) på ett paper, dom måste reagera med varandra för att det ska bli ett lim. Sen mixade jag ihop den med en tops som jag hade tagit av ludden på. sen är det bara att aplicera en liten klick på minnet och sedan tryck ditt flänsen.

gl hf kan knappt gå fel

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Precis, du måste blanda ifrån båda tuberna.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Näsum
Registrerad
Sep 2002

ok, det verkar funka lite bättre.
Hur länge måste jag vänta innan det är riktigt torrt och jag kan sätta i det i datorn igen.

Sedan kom det visst lite blandad pasta brevid på själva grafikkortet, är det något farligt?

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Årsta)
Registrerad
Feb 2002

Det ska nog inte komma över 2 kretsar antar jag, med tanke på att det är ledande. Så undvik det. Hoppas allt går bra.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

"Arctic Silver Thermal Adhesive is designed to be mixed 1:1, that is equal amounts of Part A and Part B."

Hur man man missförstå det?

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
"Arctic Silver Thermal Adhesive is designed to be mixed 1:1, that is equal amounts of Part A and Part B."

Hur man man missförstå det?

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Iggesund
Registrerad
Okt 2003

Är nog inge fara om det kom på sidan. Enligt Gtek så leder det iaf inte ström.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=102&session=78d8c55...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Har precis använt detta till mitt ram på grafikkortet, efter hur lång tid kan jag börja använda grafikkortet igen? Är det efter 5 min eller måste jag vänta flera timmar?