Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001

CS server statistik

Tjenixen.

Jag har gjort ett scriptpaket för linux som gör statistik över en hlds server. Lösningen är gammal men jag tänkte ändå se om det finns något intresse här över att använda det, folk på hlds_linux-mailinglistan använder bl a den.

Statistiken kan se ut som följande:

Det fungerar så att ett script anropar servern i fråga via ett tool jag har gjort (kallat rcon) och lägger datat i en rrdtool databas. Detta görs bäst från servern i fråga p g a tillgängligheten, men går även att göra remote (om ni vill övervaka en windowsserver exempelvis).
Själva graferna kan göras av samma script, eller som jag gör, dela upp dom i två delar för att inte belasta CS servern.

Allt finns att hämta hem på min hemsida, http://joakim.gissberg.nu/

Not. Jag är inte säker om tråden hör hemma i spelforumet eller under Övriga operativsystem...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skellefteå
Registrerad
Feb 2004

tack för det verktyget... funkar kanon

`Of course it runs NetBSD.''

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Okt 2001

superbra script gillas starkt!.
En liiiiten tanke bara.
Kan det inte tänkas att de blir onödiga frågeställningar ifall du har samma namn på ditt 'tool'(rcon) som det är för att exec'a commandon på servern genom consollen? (även det rcon)

Alla använder sig inte av adminmod/AMX och vad dom där admin-scripten allt mest heter.
Jag använder mig bara av rcon för att fixa admin-saker när jag spelar.

no signature.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoterNet
Kan det inte tänkas att de blir onödiga frågeställningar ifall du har samma namn på ditt 'tool'(rcon) som det är för att exec'a commandon på servern genom consollen? (även det rcon)

Kan det säkert, men än så länge har det gått problemfritt. Rcon toolet var någonting jag haffsade ihop ganska snabbt och jag har inte lagt någon större vikt vid att döpa projektet, tror nog att detta skall fungera ganska bra. Det finns fler tools som heter samma, enda anledningen jag ser till ett eventuellt namnbyte.

Det är ett remote control util som "snackar rcon", så därför får det heta rcon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tajson
Kan det säkert, men än så länge har det gått problemfritt. Rcon toolet var någonting jag haffsade ihop ganska snabbt och jag har inte lagt någon större vikt vid att döpa projektet, tror nog att detta skall fungera ganska bra. Det finns fler tools som heter samma, enda anledningen jag ser till ett eventuellt namnbyte.

Det är ett remote control util som "snackar rcon", så därför får det heta rcon

aaah, var jag som misstolkade lite lätt där..
My bad, slå mig inte så hårt.

Sa det i förra inlägget men tål att sägas igen.
supernice helt enkelt supernice. 5 av 5

no signature.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg, Sverige
Registrerad
Aug 2001

Jag får följande när jag kör scriptet:

ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r

Någon aning vad det kan bero på?

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Jag får följande när jag kör scriptet:

ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r ERROR: Garbage ':36:47 CEST 2005]\r' after command: COMMENT:[Mon Jun 13 19:36:47 CEST 2005]\r

Någon aning vad det kan bero på?

har fixat mitt..
fick lov att ha \ fram för :
COMMENT:"Generated `date +\"%b %d %H\:%M\:%S %Y\"` \n" \