Chassin i mängder

Permalänk
Melding Plague

Chassin i mängder

<font style="font-size: 10pt"><b>Chassin i mängder</b></font> <small class="small">söndag 27 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2090" target="_new">Anandtech</a> har skrivit en artikel om alla chassin som visades upp under Computex 2004. Vi får se framtida chassin från AOpen, Lian-Li, Coolermaster, Silverstone, Thermaltake med flera. Personligen gillar jag de fläktlösa nätaggregaten från SuperFlower och Thermaltake. Zalmans ljudlösa chassi på 34 kilo imponerar också.<br /><br /><i>Computex 2004 brought with it many innovative products including new graphics technologies and upcoming processors. There have also been many advances in cases and cooling technologies, which were showcased in Taipei this year. Take a look at what we saw at Computex 2004.</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tänker på apples G5ors chassin när man ser VAVchassina?

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Musikälskare

Inte snygga

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

34kg, satan! Ingenting för LAN

Permalänk
Medlem

AeroCool hade klart snyggast chassie! (http://images.anandtech.com/reviews/cases/computex2004/aeroco...)
Sen deras fanless disign till grafik är uppskattat av oss som har Shuttle lådor..: http://images.anandtech.com/reviews/cases/computex2004/vm101....

Många som annamat Apples bärhantag numera...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

hmm e det bara jag eller e alla chassin spegelvända? tycker det e fel sidoplåt som e öppen på de flesta chassin! kankse nått nytt vem vet?

Edit: iofs kan det bara va att bilderna e spegelvända tänkte inte på det :S

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
AeroCool hade klart snyggast chassie! (http://images.anandtech.com/reviews/cases/computex2004/aeroco...)

Mjo, det såg rätt annorlunda ut.
Men jag har svårt att tro att man inte kommer tröttna på det utseendet rätt (läs väldigt) fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kristensson
hmm e det bara jag eller e alla chassin spegelvända? tycker det e fel sidoplåt som e öppen på de flesta chassin! kankse nått nytt vem vet?

Edit: iofs kan det bara va att bilderna e spegelvända tänkte inte på det :S

...eller så är det för att det är BTX- och BTX-inspirerade chassin (precis som det står)

Citat:

Like the 500A, the 500AF requires no fans, which means it is a completely noise-free solution to any high end set-up.

Så "any high end set-up" har ingen hårddisk då...

Citat:

...the newer fan-less power supply, which turns its fan on only when temperatures reach uncommon highs.

Tröttnat på alla dessa fläktlösa nätagg som inte har fläktar? Vi har nätagget för Dig, ett fläktlöst nätagg med fläkt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
så "any high end set-up" har ingen hårddisk då...

En riktig "high end set-up" har SSD (solid state drive).

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Inaktiv

Faktiskt så såg det där med vindtunnel till processorn trevligt ut.. det är väl enligt mig enda fördelen med BTX om man skulle göra så.. det gynnar ju oss överklockare isf

Permalänk
Medlem

En vindtunnel till processorn kan man ju fixa utan att konvertera till BTX och bli kallad överlöpare...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RollE2k
Faktiskt så såg det där med vindtunnel till processorn trevligt ut.. det är väl enligt mig enda fördelen med BTX om man skulle göra så.. det gynnar ju oss överklockare isf

Sitter ju bara ivägen, inte nån jävla vindtunnel för oss överklockare, bara man får plats med kompressorkylningen så är jag nöjd

Visa signatur

Varför är aut
omatisk radb
rytning så bra?

Permalänk
Hedersmedlem

LÄNK FEL!

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Trevligt att det kommer fler fläktlösa nätagg.

Permalänk

nu gäller det bara att de fläktlösa nätaggen kommer inom rimliga prisklasser... Och frågan om det behövs mer än en stor fläkt i ett chassi med fläktlöst nätagg, cpu och videokort. Det vore nästan drömmen som arbetstation... (För oss som inte har råd med Zalmans kylfläns till chassi)

Min förtillfället extremt dämpade dator tycker jag låter på tok för mkt och det är en ljuddämpad låda (från noisecontrol) med papst 1800rpm fläkt på cpu och nätagg. Hd är en seagate (med sitt pipande som man tyvärr kan höras igenom lådan om det inte är några andra ljud i rummet). Det är i princip enbart nätagget som hörs utåt om man lyssnar efter ljuden från dator så det är definitivt nästa del som behöver tystas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Confusion
nu gäller det bara att de fläktlösa nätaggen kommer inom rimliga prisklasser... Och frågan om det behövs mer än en stor fläkt i ett chassi med fläktlöst nätagg, cpu och videokort. Det vore nästan drömmen som arbetstation... (För oss som inte har råd med Zalmans kylfläns till chassi)

Min förtillfället extremt dämpade dator tycker jag låter på tok för mkt och det är en ljuddämpad låda (från noisecontrol) med papst 1800rpm fläkt på cpu och nätagg. Hd är en seagate (med sitt pipande som man tyvärr kan höras igenom lådan om det inte är några andra ljud i rummet). Det är i princip enbart nätagget som hörs utåt om man lyssnar efter ljuden från dator så det är definitivt nästa del som behöver tystas.

Jo de har varit alldeles för dyra, 2000 kronor för ett nätagg som har extra stora flänsar istället för en fläkt är magstarkt.

Permalänk

*redigerat* Duuuum

Visa signatur

Join the Dark side...
and get a FREE cookie!

Permalänk
Medlem

Så mycket fula lådor...

Visa signatur
Permalänk

men det handlar ju om prestandan och tysthet i datorn inte om den är snygg.. eller? det'är iaf vad jag tycker..

Visa signatur

AMD Barton 2500+ | Abit NF 7-S v2.0 | 512 DDR TwinMOS 2x256 PC3200| Shappire radeion 9200 128| Western Digital 120GB 7200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aero
Någon mer än jag som tänker på apples G5ors chassin när man ser VAVchassina?

Kunde de åtminstonde inte gjort en snygg kopia?
Den där ser ut som den efterblivna kusinen från landet...

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TYBY
Sitter ju bara ivägen, inte nån jävla vindtunnel för oss överklockare, bara man får plats med kompressorkylningen så är jag nöjd

Problemet är att många kör på luft, jag har själv haft Vatten tidigare, men tyckte det var så satans krångligt, så jag återgick till luft.. har funderat på kompressor ett tag, men det blir nog inget av det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jacob_osterlindh
men det handlar ju om prestandan och tysthet i datorn inte om den är snygg.. eller? det'är iaf vad jag tycker..

Jo, håller med. Men chassit låter ju inte särskilt mycket och ett chassi påverkar inte prestandan särskilt mycket.