Permalänk
Melding Plague

Kritik mot Apple

<font style="font-size: 10pt"><b>Kritik mot Apple</b></font> <small class="small">tisdag 29 juni av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=820 " target="_new">AMDZone</a> har publicerat en notis i vilken de påpekar ett flertal faktafel i Apples senaste KeyNote. Bland annat anklagas Apple för att ignorera AMD och rent av ljuga om att det var DE som skapade GeForce FX 6800-korten. <br /><br />"<i>Oh, and now the PowerMac is the highest performing system you can buy. We shall see. Also of note. No mention of the dual cooling system used on the PowerMac 2.5GHz model. Yes, not only are they using liquid cooling, but also heatpipe cooling.</i>"<br /><br />Författaren har dock fått en hel del kritik i kommentarerna kring nyheten, så vi bör nog ta artikeln med en nypa salt.<br /><br />Apples Keynote finner ni såklart hos <a href="http://stream.apple.akadns.net/" target="_new">Apple</a> och kritiken mot den finns som sagt hos <a href="http://www.amdzone.com/modules.php?op=modload&name=News&file=..." target="_new">AMDZone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är medveten om att detta är en ytterst provocerande nyhet, och undanber därför samtliga flamewars. Tack.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Opps skrev om fel nyhet *sorry*
Ignorera detta inlägg!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Du bedriver inte seriös journalistik utan ditt eget lilla propaganda-krig.
Inget om de nya produkterna, bara kritik om hur de presenterades?

Fråga, hur kan kritiken i sig vara mer intressant än produkterna själva?

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nem
Du bedriver inte seriös journalistik utan ditt eget lilla propaganda-krig.
Inget om de nya produkterna, bara kritik om hur de presenterades?

Fråga, hur kan kritiken i sig vara mer intressant än produkterna själva?

Hade du väntat tio minuter hade även de nyheterna kommit.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Hade du väntat tio minuter hade även de nyheterna kommit.

Fantastiskt.

Men vad har detta för nyhetsvärde? Är det någon som på allvar tror att Apple menar att de utvecklat Geforce?

EDIT: Artikeln innehåller för övrigt ingen fakta.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Apple... jäsp.

Skulle de inte konkurrera ut PC i mitten av 90-talet?

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Gigabyte RTX 2080 Gaming OC, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att ta artiklar, eller nyheter, som är skrivna på detta sätt seriöst (syftar på AMDZone, inte sweclockers).

Låter som killen har personliga problem...

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Jag skulle mycket gärna vilja veta vad det finns för nyhetsvärde i en bitter fjortonårings yrande. Henrik, på vilket sätt motiverar du den här publiceringen?

Vill du propagera mot Apple finns det mycket bättre källor.

Visa signatur

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin
Länk.

Permalänk
Medlem

Känns som sandlådenivån i artikeln inte ger något seriöst i debatten mellan mac och pc.

Permalänk
Medlem

så fort man nämner apple eller intel o nå possetivt så blir man påhoppad av ett gäng komentarer på sandlådenivå, ett känt fenomen, oavsett om man håller sig till respektive forumdel avsett för just det märket. tycker det känns tråkigt o oseriöst. sånt som får i alla fall mig att sluta läsa den tråden.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ah, flamewaren har nått Sweclockers förstasida. Börjar kännas som Slashdot.

Visa signatur

Väskan: Apple PowerBook 12" 1,33GHz 768Mb RAM 80GB HDD
Skrivbordet: P4 2,4GHz, 768 Mb RAM, 120GB HDD, Radeon 9600
Jeansfickan: iPod Mini - SonyEricsson T68i

Permalänk
Medlem

Det känns som att Henrik är negativ mot apple och på något sätt försöker påverka andra. Det första negativa kom med artikeln om att apples superdator åkte ur listan sedan denna... Lite mer seriöst tack!

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Apple... jäsp.

Skulle de inte konkurrera ut PC i mitten av 90-talet?

Nja mitten av 80-talet var det väl ändå, mitten av 90-talet kan ju knappast räknas som en av apples storhetstider

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Apple, bland annat just på grund av deras lögnaktiga och missledande marknadsförning, men tycker knappast att en "nyhet" som denna hör hemma på Sweclockers. "Nyheten" i fråga ju helt klart ett alster av någon av alla dem som ligger i heligt krig mot Apple, vilket är förbannat barnsligt.

Visa signatur

Det är vetenskapligt bevisat att forskning orsakar cancer hos möss

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nem
Jag skulle mycket gärna vilja veta vad det finns för nyhetsvärde i en bitter fjortonårings yrande. Henrik, på vilket sätt motiverar du den här publiceringen?

Vill du propagera mot Apple finns det mycket bättre källor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
Det känns som att Henrik är negativ mot apple och på något sätt försöker påverka andra. Det första negativa kom med artikeln om att apples superdator åkte ur listan sedan denna... Lite mer seriöst tack!

Då fler än en person har anklagat mig för att vara negativ mot Apple känner jag mig nödgad att faktiskt besvara kritiken.

Ett vanligt fenomen bland anhängare till någon form av institution (låt vara fotbollslag eller datortillverkare) är att de lätt skapar en "vi och de"-bild av verkligheten. Detta tycks mig vara väldigt påtagligt hos just Apples anhängare. Jag skall en gång för alla säga att NEJ, jag hatar inte Apple. MEN, jag anser inte att deras produkter är datorvärldens frälsning. Personligen avskyr jag t.ex Aqua, då det i min mening är fruktansvärt att jobba i. Det tycks mig vara mer ett interaktivt grafikdemo än en fönsterhanterare. Visst, jag kanske skulle kunna vänja mig vid det - men man kan även vänja sig vid en stadig diet av granbarr.

Varför hade jag då fräckheten att publicera något så hemskt som en Apple-kritisk nyhet? Jo, varje konflikt har fler än en sida och i min mening skall bägge sidor belysas. Dock har kritiken mot Apple länge sopats under mattan och bör därför lyftas fram.

För er som reagerar över avsaknaden på nyheter kring ny hårdvara från Apple går gärna visa det vi inte har rapporterat om - men mig veterligen är det endast de nya skärmarna, Powermac G5 2,5GHz och Airport Express som har dykt upp det senaste halvåret. Då vi är en hårdvarusida undanber jag kommentarer som "Men Tiger lanseras ju snart!".

Märk väl att jag i nyheten länkade till Apples Keynote, samt påpekade att vi bör ta lätt på kritiken.

Jag hoppas att detta en gång för alla tar död på debatten. Bara för att man ser kritiskt på saker betyder det inte att man hatar det. Med detta anser jag att jag har förklarat min ståndpunkt och att det är slutdiskuterat. Tack.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Jag är medveten om att detta är en ytterst provocerande nyhet, och undanber därför samtliga flamewars. Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nem
Du bedriver inte seriös journalistik utan ditt eget lilla propaganda-krig.
Inget om de nya produkterna, bara kritik om hur de presenterades?

Fråga, hur kan kritiken i sig vara mer intressant än produkterna själva?

Tjae, vad har vi nu här, jo ett flamewar.

Jag kan inte tänka mig annat än att du är välkommen att skicka ett mail till Irlut med dina åsikter och synpunkter.

Notera att frågor liknande dessa alltid ska tas via mail, läs mer på http://www.sweclockers.com/html/faq_kontakt.php.

*Tråd låst*