MSI säljer CD/DVD-avdelningen

Permalänk
Melding Plague

MSI säljer CD/DVD-avdelningen

<font style="font-size: 10pt"><b>MSI säljer CD/DVD-avdelningen</b></font> <small class="small">måndag 26 juli av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.digitimes.com/systems/a20040726PR203.html" target="_blank" >DigiTimes</a> har snappat upp via sina källor att MSI är på väg att sälja ut sin optiska avdelning, det vill säga avdelningen som utvecklar och producerar MSI:s CD/DVD-enheter. Det hela sker enligt en omstrukturering hos MSI där de nuvarande åtta enheterna ska bli fyra. MSI har tydligen kontaktat stora aktörer på den optiska marknaden som Asus, Lite-On och Foxconn.
<br />
<br />Konkurrensen på den optiska marknaden är stenhård idag och de senaste två åren har priserna dykt väldigt mycket på CD- och DVD-spelare. MSI är hyfsat stora i Sverige men kommer nu alltså troligen sälja sin avdelning till någon av aktörerna listade ovan.
<br />
<br />Läs lite mer hos <a href="http://www.digitimes.com/systems/a20040726PR203.html" target="_blank" >Vr-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj det hender ganska mycket det har aret, allt fran spel tillverkarna till grafikkort tillverkarna och MSI e en av dom som foljer den trenden der dom antligen legger ner eller seljer ut en del av tillverkningen. Det e verkligen stenhard pa marknaden idag.
Ursakta min stavning for jag befinner mig utomlands och har inte tillgang till Svensk tangentbord.

Permalänk

Är MSIs optiska enheter vanliga i sverige?
Jag måste ha varit nergrävd i ett håll senaste året. Kan inte komma ihåg när jag såg en msi enhet senast. Fast de kanske inte har sin logga på enheterna?

Permalänk
Avstängd

Fanns det anledning till att skaffa MSI? varit med om en moderkort och aldrig igen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jag får nog instämma med Lurcazzus Har aldrig sett en cd/dvd från MSI nånsin hehe. Iaf inte med deras namn på.

Visa signatur

Did you grab my ass?