Coop till doom3? Coop till doom3!

Permalänk
Avstängd

yay... bra att dom gör co-op-mod ^^
förövrigt funkade inte länken... uhm.

visst blir det kanske lite mindre skrämmande... men på sitt eget sätt blir det mer skrämmande. förstås så kör man på very hard eller liknande, så att man MÅSTE vara 2 st för att klara det (nån modiferad very hard kanske?). gärna kan dom modda så att man ibland måste försvara sin kompis etc. (dom ska ju modda "om" banorna till coop, alltså kan dom ändra på det mesta).
dör ena kompisen så är man ensam i en minut eller så tills kompisen "spawnar" igen...

Visa signatur

P4 1,7 ghz - 512sdram - geforce 3 ti 500 - 17 tum - 60
*bort* Referallänkar ej tillåtna! /Najk

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av red com
tror faktiskt inte jag kommer spela igenom doom3 om det inte är coop, men det e jag de

Håller med. Skräckspel är inte min grej, men Doom 3 känns ändå väldigt lockande. Det är liksom ett måste till spelsamlingen. Skulle jag spela hela ensam skulle jag skruva upp gamman ordentligt så det inte blir så mörkt, tända alla lampor i hela lägenheten och spela mitt på dagen. Skämt åsido... Men COOP vore kul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siffer

Håller med. Skräckspel är inte min grej, men Doom 3 känns ändå väldigt lockande. Det är liksom ett måste till spelsamlingen. Skulle jag spela hela ensam skulle jag skruva upp gamman ordentligt så det inte blir så mörkt, tända alla lampor i hela lägenheten och spela mitt på dagen. Skämt åsido... Men COOP vore kul.

Pissa! Pissa! På sig! På sig! *gitarsolo*

Permalänk

Kan säga att det finns sätt att spela coop på redan! Går till ungefär så att man spelar DM på singleplayer kartorna genom ändringar i pak filer. Kommer nog dyka upp ordentligare saker inom kort skulle jag dessutom tro

Permalänk
Hedersmedlem

Sign me in, Alexander "Coltrasten"

Permalänk
Medlem

FINNS COOP-PATCH UTE NU!
FINNS COOP-PATCH UTE NU!
FINNS COOP-PATCH UTE NU!

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

*POSSIBLE COOP SOLLUTION* (UNTESTED)

"I put up a pak file on my webspace that everyone can go snag, works fine for coop on all maps, been having a blast LAN wise. Just put it in your base folder with all the other Pak files. I'm also working on getting the monsters playable in multi, turning out great so far but still getting errors etc. I'll post a pak file for that when its a little more stable."

http://www.cesk.org/pak005.pk4

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
*POSSIBLE COOP SOLLUTION* (UNTESTED)

"I put up a pak file on my webspace that everyone can go snag, works fine for coop on all maps, been having a blast LAN wise. Just put it in your base folder with all the other Pak files. I'm also working on getting the monsters playable in multi, turning out great so far but still getting errors etc. I'll post a pak file for that when its a little more stable."

http://www.cesk.org/pak005.pk4

Har du testat? spelet är inte släppt och dom kommer med patchar och sånt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakoob
Har du testat? spelet är inte släppt och dom kommer med patchar och sånt

Det är inte ID som har släppt den...

Permalänk
Medlem

va skojjar du vart har du hrt att man kan lira coop? älskar lir med coop..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
va skojjar du vart har du hrt att man kan lira coop? älskar lir med coop..

Det fungerar.
Med patchen som finns att tanka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
för er som inte orkade klicka på länken...

Development starts shortly - 08.01.04
We will start development on our co-op modification shortly, so here is a quick snip from what we're planning to add to the game:

- All Singleplayer maps edited for co-op support
- Co-op custom maps
- New weapons
- New enemies in future versions

Unfortunately, co-op in standard game levels will be limited to two players, in order to save CPU processing power. However, some of our optimized custom maps will allow for up to four players to "co-operate" simultaneously. Keep checking back for updates.

GRYMT! vi lyckades!!!:)

Visa signatur

Inkorgen där du hittar dina pm's

Permalänk
Medlem

fan va sjyst.. där vart jag glad.. finns inget roligare en att spela taktiskt 2 stycken med headset på..

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Inkorgen
GRYMT! vi lyckades!!!:)

Det där är inte p.g.a av någon petition!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

ja asså blir du verkligen skraj av att sitta o lira doom3 kan du ju ha en point.. själv kan jag skilja på spel o verklighet o gillar när det finnns möjligheter att spela på olika vis.. kanske så at tman tröttnar på doom3 singel player när man lirat igenom det.. vem vet.. det är inte extremt svårt att göra coop möjligheter till ett spel så varför inte ge folk en option att göra de om de vill..

liknelse.. en tjej kan tända mig rätt bra men när de lirar coop på mig så är det dubbelt så kul även fast det ska räcka med en )

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Det där är inte p.g.a av någon petition!

Precis.

Det är en nörd som har gjort så att man kan spela singleplayerbanorna i deathmatchläget, så det blir ju som coop.

Permalänk

Locke du är allt en eldsjäl.... du har mitt namn på listan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LazyDroog
Locke du är allt en eldsjäl.... du har mitt namn på listan

håller med!:)

Visa signatur

Ripley belive it or not

Permalänk

Oj vilken gammal tråd. men hoppas man kan få svar ändå.... Jag har doom 3 men vet itne hur jag o min polare får till det. vi vill spela story mode men vet inte hur vi joinar varann. Googlat överallt men finns ingen bra guide, bara installations guide men ignet om att joina friends.... Någon som kan hjälpa mig?

notera också att jag inte använder steam versionen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

@OldSchoolGamer:

Haha, legendarisk nekrobump

Det är inte den gamla klassikern då, att ni missat att släppa ut spelet genom windows firewall?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

@kaput: grejen är jag vet inte hur man går till väga från grunden, asså varifrån joinar man friends? vart går jag in på osv?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-H87M-D3H mATX - Hårdisk: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm 64MB - Nätaggregat: Corsair RM 650W 80+ Gold Modulär - Chassi: Cooler Master Centurion 6, Svart/Silver - Grafikkort: EVGA GeForce GTX 770 2GB SC ACX - Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) - Internminne: Corsair 8GB (1x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE