Processorer jämförda i Doom III

Permalänk
Melding Plague

Processorer jämförda i Doom III

<font style="font-size: 10pt"><b>Processorer jämförda i Doom III</b></font> <small class="small">onsdag 4 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=1" target="_blank" >Anandtech</a> har följt Doom III-lanseringen hårt med hårdvaruinriktade artiklar. Idag har de publicerat ännu en artikel där de diskuterar och testar vilken skillnad processorer har för prestandan i ID Softwares nysläppta spel. De testar hur upplösning på verkar prestanda, hur nästan samtliga processormodeller från AMD och Intel presterar i ett spel som kräver väldigt mycket av hårdvaran. Glöm inte läsa slutklämmen, där en bit är citerat nedan:<br /><br /><I>"AMD owners have much more of a reason to rejoice: the Athlon 64 runs Doom perfectly. It's almost as if the game was built to run best on an Athlon 64; maybe AMD should invest some marketing dollars in their own "The way it's meant to be played" campaign. And to make things even better, you don't even have to have the fastest Athlon 64 to get great performance, even the meager 3000 manages to offer performance equal to that of Intel's Extreme Edition Pentium 4 at a much lower cost."</I><br /><br />Läs artikeln hos <a href="http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2149&p=1" target="_blank" >Anandtech</a>. Spelet ska enligt uppgifter släppas den 13:e här i Sverige.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jaj,, härligt att sitta på a64 nu!

Permalänk
Medlem

ja om man sku ha en så... fin fint!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

A64 ÄGER!!!!!!!!!
ska köpa en nästa månad

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Nuff said.... 4 topplatser av 5 möjliga kan det bli bättre...

Visa signatur

Bibeln var skriven av folk som trodde jorden var platt....... Så undrar man varför man tycker kristna är konstiga?

Permalänk
Medlem

förstår inte varför amd 2500+ är snabbare än 2700 och 2800+ i dessa tester ? e det inte samma kärna och allt ?

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
förstår inte varför amd 2500+ är snabbare än 2700 och 2800+ i dessa tester ? e det inte samma kärna och allt ?

Nej 2500+ är Barton och de andra är T-Bred..

Det ser du på hastigheten..

Intressant dock att 3400+ spöar 3500+..
S754 ser betydligt mer prisvärd ut nu.. Trodde att det skulle vara större skillnad dem emellan..

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt. A64 3000+ 754 bekräftas än en gång
Nice med en Newcastle "CG" på posten!

Permalänk
Medlem

hehe tänkte jag inte på thx mate

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Lag märke till Amd Semptron 3100+ nykomling som gjorde väldigt bra ifrån sig :).

Permalänk
Medlem

Någon som vet lite mer om FX-51 socket 939?
Finns den att köpa över huvudtaget? kostar isf?

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0tt3
http://images.anandtech.com/graphs/doom3cpu_08020430812/3453....

Nuff said.... 4 topplatser av 5 möjliga kan det bli bättre...

Det stämmer inte.

Fem av fem ska det vara!

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Avstängd

Så man behöver bara köpa ett nytt grafikort... typ runt 25FPS duger fint för mig så länge det är stabilt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Ja, skönt att man har min Athlon64 nu iaf. Hoppas bara nu mitt Radeon 9600 Pro orkar med också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Så man behöver bara köpa ett nytt grafikort... typ runt 25FPS duger fint för mig så länge det är stabilt

Om du köper ett gf 6800GT kommer det flyta finfint

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kxdude
Om du köper ett gf 6800GT kommer det flyta finfint

Om priset är under eller runt 4000Kr blir det nog en sådan, varit lite snål på sistånde och tänkt vänta ut priset på ATI 9800Pro.

Men jag kom på att min GF3 kosta 3800Kr när jag köpte den och den räker än idag till det mesta

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

nog mitt graffe som e flaskhalsen tyvär

Permalänk
Avstängd

Var det inte snack om att 512MB duger länge till för ett tag sedan?... konstigt att det inte gör det efter att jag läst runt lite så suger 512MB mäktigt om man ska spela Doom3 mm.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.