Svenskt Windows XP Service Pack 2

Permalänk
Melding Plague

Svenskt Windows XP Service Pack 2

<font style="font-size: 10pt"><b>Svenskt Windows XP Service Pack 2 </b></font> <small class="small">tisdag 7 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Henrik</a></small><br>
<a href="http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s..." target="_new">Microsoft</a> har nu släppt Service Pack 2 till Windows XP för den svenska marknaden. <br /><br />Uppdateringspaketet introducerar bland annat en ny brandvägg samt utökat stöd för Athlon64- och Prescott-processorer. Det utökade processorstödet innefattar även de bägge processortillverkarnas teknologier för att stoppa exekvering av otillåten kod. <br /><br />Uppdateringen finns som vanligt tillgängligt från <a href="http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s..." target="_new">Microsoft</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Tack till alla som tipsade oss, ni var väldigt många

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Är det nåt man bör ha, eller klarar man sig utan?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

A L R I G H T ! ! ! !
va på tiden

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Hmm, har den verkligen kommit till win update?

Jag hittade den inte där iaf, tror det är bättre att vänta för de flesta, jobbigt att tanka en fil på över 200MB.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Edit: ne den på uppdaten har inte kommit ännu, vecka till skulle jag tro. 200mb e ju inget, tar typ 10minter på 2mbit

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Avstängd

jag fatta inget när ja gled in på update sidan... så vi som ba ska installera den på en dator ska alltså inte installera den SP2 som finns nu eller? =S

Permalänk
Medlem

Gör som du vill, det kommer en annan version av den snart. Där man instället bara behöver ladda hem och installera de delar av SP2 man inte har.

Jag har 4 datorer som SP2 ska in på så jag drar nere denna versionen, fast även om jag bara hade att en dator hade jag tat denna för orkar inte vänta på den andra

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se

Permalänk
Hedersmedlem

Nyhet rättad, jag kan inte läsa.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Det utökade processorstödet innefattar även de bägge processortillverkarnas teknologier för att stoppa exekvering av otillåten kod. <br /><br />Uppdateringen finns som vanligt tillgängligt från <a href="http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=s..." target="_new">Microsoft</a>. [/B]

Hm nån fler än jag som inte gillar det där?

Visa signatur

(1) XP-M 2400 @ (11.5*235 @ 1.92v) DFI Lanparty NFII Ultra B Hercules 9700Pro Watercooled =)

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Citat:

Ursprungligen inskrivet av extremespeedy
Hm nån fler än jag som inte gillar det där?

Det kan du skriva upp!

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

vad är det ni inte gillar egentligen och varför ?

Permalänk
Medlem

fel länk, det ska vara den för enskilda användare

Citat:

Det här installationspaketet är avsett för administratörer och utvecklare inom IT-branschen som ska installera på flera datorer i nätverk. Om du bara ska uppdatera en enda dator går du till http://www.microsoft.com/protect.

Visa signatur

¨
Återinför Övriga Ämnen!

Permalänk

Jag tror jag står över SP2 tills det finns en hackad verison ute...

Visa signatur

Mest prylar när han dör vinner!
Core i7 920, 12GB DDR3 PC12800, ASUS RAMPAGE II GENE X58, NOCTUANH-C12P-SE14, Nvidia Geforce GTX 1060 6GB, Fractal Design R2, 1 X INTEL SSD DC S3700 100GB, 2 X INTEL SSD DC S3700 200GB, Phillips 328P6VJEB/00 (32" 4K)

Permalänk
Medlem

Hackad? Vad är det?

Permalänk
Hedersmedlem

undras om ms server park kommer klara trycket

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Jag har hört rykten att SP2 ska spärra så det inte är möjligt att ha hur många p2p anslutningar som möjligt, (bit-torrent-stil) detta för att stoppa piratkopiering. Stämmer dessa rykten? Iaf, SP2 ska in så snart jag komme hem:)

Visa signatur

Apple frälst

Permalänk
Medlem

SP2 har en begränings för 10 connections PER SEKUND. Detta skall inte påverka p2p så värst mycket antar jag och det är inte för att stoppa piratkopiering utan för att motverka DDos attacker.

Permalänk
Medlem

ska man skaffa sig sp2 eller inte? vill ju inte ha en massa anti-p2p kod i mitt operativsystem.. man vill ju skicka sina semesterfilmer till folk.. och då är det ju jättebra om man kan göra det med bittorent...

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

många som tog del av den amerikanska SP2

har haft diverse problem i spel och annat problem med drivutiner har jag för mig.

kommer inte exakt ihåg men dom jag läst som haft problem finns på driverheaven bla.
så vet inte hur man ska se på detta nu

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

jag tror att jag står över tills vidare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kniv-mannen
SP2 har en begränings för 10 connections PER SEKUND. Detta skall inte påverka p2p så värst mycket antar jag och det är inte för att stoppa piratkopiering utan för att motverka DDos attacker.

dessutom är det oinitierade connections, så det kommer inte påverka en om man som sagt inte har "fuffens" för sig

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

jag instalerar nu.. får väl se om man instalerar om inom 5 timmar då..

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

Jag har engelska XP och jag har inga problem i vare sig spel eller annat.

Men jag har hört vissa som installerat den svenska som har mycket problem.

Samt att de tfinns en fix för p2p begränsningen..:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

lappisen får bli att testa på

Visa signatur

pilla aldrig med något som fungerar, det kostar bara en massa pengar i slutändan.

Permalänk

Jag varnar er starkt att inte lägga in SP2... jag har engelsk win xp pro... så jag har haft SP2 ett litet tag och min dator fungerar inte längre nästan... och det enda som ställde till det var SP2´s såkallade inbyggda brandvägg som tog över hela datorn och inte ens lät mig avinstlla andra program....

så mitt tips är att ladda ner och det lägga det i sopkorgen

Dessutom resade SP2´s chkdsk halva min "download"--disk... utan att jag fatta ett någe =/

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem

har använt SP2 i 8-9 månader (jag använder amerikansk version av WinXP Pro och är betatestare åt MS) och har inte haft några speciellt allvarliga problem - misstänker att mycket beror på SBS...

Permalänk
Medlem

Ondjultomte: Mjo, man kan drabbas av gränsen om man kör p2p-program som bittorrent och eMule. Dock är det inte världens hemskaste sak, och det finns en patch man kan använda om man vill.

extremespeedy: Gissar på att det e NX-grejen som finns i nya CPUer som det handlar om, dvs OSet kommer inte att köra kod i buffrar som flödat över om jag förstått det rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lenco
har använt SP2 i 8-9 månader (jag använder amerikansk version av WinXP Pro och är betatestare åt MS) och har inte haft några speciellt allvarliga problem - misstänker att mycket beror på SBS...

jag har kört på sp2 sen rc1 och jag måste säga att jag är nöjd...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Installerar nu, får se hur det går..

Visa signatur

Server: Hp Microserver Gen8, Xeon E3-1265V2 , 16gb RAM