Samsung förlänger garantin

Permalänk
Melding Plague

Samsung förlänger garantin

<font style="font-size: 10pt"><b>Samsung förlänger garantin</b></font> <small class="small">lördag 2 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1938" target="_blank" >Guru3D</a> rapporterar att tillverkaren Samsung planerar att förlänga sin garanti på hårddiskar till fem år, precis som till exempel Seagate har gjort.
<br />
<br />Den slutgilita specifikationen kommer bli officiell inom kort, men det sägs att samtliga hårddiskar sålda från och med augusti månad detta år kommer vara inom ramarna för garantin.
<br />
<br /><I>Rapid technology development amid fierce competition in the field of storage are also among the most important factors that forced HDD makers to trim their warranty services earlier, it looks like with Seagate’s announcement the trend reverses and manufacturers of storage products for consumers will offer HDDs with longer support.</I>
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1938" target="_blank" >Guru3D</a>.
<br />
<br />Det känns tryggt att hårddisktillverkarna höjer garantitiden för sina produkter. Enligt källor ska tillverkaren Maxtor också hoppa på 5-års garantitrenden inom en snar framtid för sina DiamondMax-serier hårddiskar.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Min Maxtor senaste maxtor har ja garanti på tills Oktober 2007, fom höjde till 3 år för nån månadsen, ifrån ett år, 2 år till skulle inte skada

Permalänk
Medlem

Det är sånt här man bara kan bli glad av.

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

vad menas med 'sålda' här? såld till slutkund eller såld till ÅF eller vad?

Permalänk
Medlem

nice som faen, så de ska va

Visa signatur

Amd 64 +3400 , MSI k8n neo-fsr ,1gb ram, Galaxy 6800nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
vad menas med 'sålda' här? såld till slutkund eller såld till ÅF eller vad?

Från det datum de lämnar tillverkarens lager.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Från det datum de lämnar tillverkarens lager.

På Maxtors diskar står det vilket datum dom är gjorda, gör det d på Samsung å Seagate med? Kommer inte ihåg om d står på mina seagates...

Permalänk
Medlem

Dom behöver inte vara rädda för att få tillbaka så många... Ingen av mina SamsungDiskar har crashat, vissa av dom är över 5 år. Det enda felet är att dom låter lite väl mycket. Men dom kanske har bättrat sig.

Permalänk
Inaktiv

Många minns nog att nästan alla hårddisk tillverkare sänkte sin garantitid från 3 år till 1 år.. Nu kryper de till korset och höjer den till 5 år. Man kan bara föreställa sig hur tillverkarna såg på sina egna hårddiskar.....

Permalänk

ja de är inte konstigt att de sänkte garantitiden förut... jag vet inte hur lång tid IBM hade innan de "blev" hitachi men jag har 2 IBM hdd och båda har jag fått byta ut en gång. och nu så börjar de bli lite till åren och låter inte så trevligt längre.

Så det är bra att de höjer garantitiden, det visar ju att de själva litar på sina produkter

Visa signatur

Har en dator... så vet va jag snacka om vet du.

Permalänk

Nu när det är 5år på diskarna så kör jag med minimal kylning. 1st 120-fläkt till 5st diskar

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimiEM
Dom behöver inte vara rädda för att få tillbaka så många... Ingen av mina SamsungDiskar har crashat, vissa av dom är över 5 år. Det enda felet är att dom låter lite väl mycket. Men dom kanske har bättrat sig.

Dom nya Samsung Spinpoint är tystare än Seagates diskar...

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av faifai
Många minns nog att nästan alla hårddisk tillverkare sänkte sin garantitid från 3 år till 1 år.. Nu kryper de till korset och höjer den till 5 år. Man kan bara föreställa sig hur tillverkarna såg på sina egna hårddiskar.....

Anledningen var väll för att tillverkarna var "oroliga" över att behöva kunna serva diskar som är så gammla när utvecklingen går så fort? Tror inte att dom en dag kom på att: "Fan alla våra diskar suger fett! Vi måste sänka garantitiden!".
Jag tycker att det är asbra att dom höjt garantin Har man tur får man ju nämligen (iaf från seagate o maxtor) en större och bättre disk tillbaka när man skickar in sin. En jobbar kompis skickade in en 120gb till Seagate och fick en 160 tillbaka
Själv har jag skickat in å jobbets vägnar 20 gigs maxtor diskar och fått 40gb tillbaka ibland
Har man tur får man en gratis uppgradering

HURRA FÖR GARANTI!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Inaktiv

Lång garantitid är ju ett sätt för en tillverkare att visa förtroende för sina produkter. Tillverkar jag en disk som bara håller för 10000 timmar så ger jag inte en garantitid på 3 år för det skulle betyda att jag skulle få in rätt många (om inte alla diskar)....