Permalänk

msn & uPnP

Tjena!
Är det någon som vet om MSN Messenger 7 betan stödjer UPnP?

MVH Maciekish

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vet inte, men varför skulle den inte göra det när tidigare versioner gör det?

Permalänk

jag vet ju inte heller om tidigare versioner gör det.. UPnP är ju en nyhet i windows xp.. är du säker på att den tidigare versioner har det? UPnP verkar va dåligt utspritt...

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maciekish
jag vet ju inte heller om tidigare versioner gör det.

Jag säger ju att sexan stödjer uPnP.

Permalänk

okej.. funtade på att sätta på NAT i hemnätverket nu när jag upptäckt UPnP men ångrade mig i sista stund då jag kom på att jag inte längre kommer åt mina datorer utifrån på maciekish.com
laptop.maciekish.com
chester.maciekish.com
längre om jag kör med nat.. någon som har en ide?

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem

Öppna portar i routern, svårare än så ere inte...

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

UPnP är helt underbart, speciellt när en trojan tar sig in i datorn och börjar öppnar portar hej vilt.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
UPnP är helt underbart, speciellt när en trojan tar sig in i datorn och börjar öppnar portar hej vilt.

men det kan ju kan inte vara värre än UTAN UPnP när en trojan tar sig in på en dator med publik ip så den slipper krånga med UPnP ens?
dessutom tar den sig aldrig in för jag öppnar inget skit, enda anledningen till virus på denna dator har varit buffer-overflow attacker pga att jag suttit på publik IP och inte orkat köpa/ha en brandvägg.

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maciekish
men det kan ju kan inte vara värre än UTAN UPnP när en trojan tar sig in på en dator med publik ip så den slipper krånga med UPnP ens?
dessutom tar den sig aldrig in för jag öppnar inget skit, enda anledningen till virus på denna dator har varit buffer-overflow attacker pga att jag suttit på publik IP och inte orkat köpa/ha en brandvägg.

UPnP går ju ut på att du slipper öppna "skit" och att datorn gör det åt dig.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

i know, men jag sitter på publik ip, tänker enabla NAT och UPnP, jag var strikt emot NAT förut men nu när man kan få portmappingen gjord åt sig så ska jag nog prova..

Visa signatur

Vad är en signatur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maciekish
i know, men jag sitter på publik ip, tänker enabla NAT och UPnP, jag var strikt emot NAT förut men nu när man kan få portmappingen gjord åt sig så ska jag nog prova..

Det är inte mina system som drabbas, du gör som du vill. Men svaret på din fråga är ja - enligt de träffar på google man får.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.