Tre stycken 19" TFT med 8 ms

Permalänk
Melding Plague

Tre stycken 19" TFT med 8 ms

<font style="font-size: 10pt"><b>Tre stycken 19" TFT med 8 ms</b></font> <small class="small">tisdag 15 februari av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
<a href="http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html" target="_blank" >Toms Hardware</a> har publicerat ett test på tre stycken 19"-tums TFT-skärmar med 8 millisekunders responstid. Skärmarna är följande: Hyundai L90D+, BenQ 937S+ och Samsung SyncMaster 913N.
<br />
<br />"<I>It hasn't taken manufacturers long to move from 12 to 8 ms response times for 19" displays - on paper, at least. We've learned to take their optimistic interpretations of reality with a grain of salt. What remains to be seen is whether they're worth the extra dollars.</I>"
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://graphics.tomshardware.com/display/20050215/index.html" target="_blank" >Toms Hardware</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fråga till nån kunnig, är dom där lika bra eller bättre för spel som vanliga CRT skärmar? 8ms respons är ju ivf inte mkt måste jag säga...och 19" är ju som en 21" CRT om jag fattat det rätt, kanske nåt å satsa på framöver

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Imponerande!

Visa signatur

saliga äro de förnäma

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
fråga till nån kunnig, är dom där lika bra eller bättre för spel som vanliga CRT skärmar? 8ms respons är ju ivf inte mkt måste jag säga...och 19" är ju som en 21" CRT om jag fattat det rätt, kanske nåt å satsa på framöver

Möjligt att det är svårt att se skillnad, men jag håller nog mig till min CRT tills OLED-skärmar kommer

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

If you want to screen movies, you should fall back on the 12 ms models we've already tested. These monitors were already excellent for gaming.

Så 12ms duger

Visa signatur

|| Main: Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | Corsair 4x8GB DDR4 | GeForce GTX 1070 | Linux ||

|| HTPC: MSI Z87I | Intel Core i3 4130T | Corsair 2x4GB DD3 | Intel HD graphics 4400 | Linux ||

|| NAS: Qnap TS-431P ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Möjligt att det är svårt att se skillnad, men jag håller nog mig till min CRT tills OLED-skärmar kommer

Håller med dig till 100 % där. Blir OLED skrämarna aktuella iår tro?

Visa signatur

DFI LP UT nF4 Ultra
GSkill @ 2-8-12-2-2-5-2-2-1-1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinboy
Håller med dig till 100 % där. Blir OLED skrämarna aktuella iår tro?

Kanske en dum fråga. men OLED. vad är det mer exakt?

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

Kan ni/nån förklara för mig vad OLED är?

Angående recensionen... fan, alla tre skärmarna verkar ju vara überskärmar.
..och alla var snygga fast det var ingen som var sådär avvikande äckligt snygg. :/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
fråga till nån kunnig, är dom där lika bra eller bättre för spel som vanliga CRT skärmar? 8ms respons är ju ivf inte mkt måste jag säga...och 19" är ju som en 21" CRT om jag fattat det rätt, kanske nåt å satsa på framöver

Jag har Hyundaiskärmen i testet, och kan lätt säga nej, dom är inte lika bra, men dom har börjat komma nära. De enda spelen jag har märkt av skillnad mellan denna skärmen och min gamla crt är snabba fps-spel så som Q3 och UT, där man kan märka en viss ghosting.
Alla andra spel har jag inte sett någon skillnad alls i. (förutom att bilden är mycket behagligare att titta på).

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

I sin helhet är Hyundaien väldigt bra, har en själv. tycker testet på tomshardware var riktigt bra. Men skillnaden är tydligen inte så stor mellan 8ms och 12ms som man kan tro.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Har märkt att färgerna skiljer mycket mellan mina olika CRT-skärmar och mina bärbara datorers skärmar. Hur är de här nya skärmarna egentligen i praktiken? Enligt testet ska de ju vara väldigt bra, kan man lita på det? Har tänkt att köpa några platta 19" och vill helst ha så snabba som möjligt om jag ska spela nånting, men det är viktigt att jag kan lita på att färgerna på skärmen är rätt. Jag jobbar med grafisk design.

Permalänk
Medlem

LasseKongo

hmm måste vara personligt det där med att se ghosting, då "många" säger att dom inte ser ghosting på Q3/UT på "bra" 12ms skärmar.

Läste ett test där dom tog den där cs klanen i sverige för att testa några 17" 8ms monitorer och där tror jag om dom såg någon skillnad i alla fall, förutom på något.
---------------------------

Ajja blir nog crt för mig ändå verkar det som nu när jag går från 19 till 21"

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Jag har den benq-en fast 937s 12 ms och jag har inte märkt ghosting. Helt underbar skärm och kan lungt rekommendera den till alla.
Fattar inte vad alla skriker om ....
Dagens tft skärmar är redo för och ta över marknaden.

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk
Medlem

ska köpa hyundai:en i helgen

Tänker inte vänta och vara först ut och prova olead-skärmarna och betala dyrt för dessa..

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

OLED i all ära. Men det är ju en färskvara. Man vill inte att skärmen ska sluta fungera eller prestera sämre efter ett par år. Man har ju ändå en skärm avsevärt länge. Nä, de får fixa till livstiden innan jag köper en. Tilläggas bör att jag har inga exakta eller ungefärliga siffror på hur länge en OLED-skärm fungerar men har läst att tillverkarna har problem med livstiden.

Organic Light Emitting Diode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handsomeer
Jag har den benq-en fast 937s 12 ms och jag har inte märkt ghosting. Helt underbar skärm och kan lungt rekommendera den till alla.
Fattar inte vad alla skriker om ....
Dagens tft skärmar är redo för och ta över marknaden.

Det där är en smaksak..
Jag stör mig inte på det men det finns folk som gör det.

Precis som det är väldigt få som stör sig på flimmret på en kvalitetsskärm (CRT) så finns det fortfarande en del som stör sig på det.

Sen så tycker jag att det är riktigt trist att sådana här skärmar kommer med ett 5:4 format och dessutom med så låg upplösning.
De exklusiva produkterna borde väl ändå utrustas lite bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
OLED i all ära. Men det är ju en färskvara. Man vill inte att skärmen ska sluta fungera eller prestera sämre efter ett par år. Man har ju ändå en skärm avsevärt länge. Nä, de får fixa till livstiden innan jag köper en. Tilläggas bör att jag har inga exakta eller ungefärliga siffror på hur länge en OLED-skärm fungerar men har läst att tillverkarna har problem med livstiden.

Organic Light Emitting Diode.

Det lär de nog lösa. Det var ju samma problem med TFT i början.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Varför står det att dom har 16,2miljoner färger på testet men om man kollar på L90D+ hemsida står det 16,7miljoner färger?

Visa signatur

XP M 2400+@2000mhz 9800se@9800pro 400/740 Epox NF7-S V2 2*256 pc 3500 Twinmos
3Dmark03: 5732 3Dmark05: 2171
/ ])i])ar

Permalänk
Medlem

Jag har länge väntat på ett sånt test. Länge och länge men sen nyår. Har varit sugen på 913N ett tag nu...

Nån som har den och kan säga nåt? Komplett krängde den för 3995:- vilket borde anses som ett bra pris för en 19" TFT med den prestandan. Nu är de dock slut och tillgängligheten är väl inte så god...

Huyndaien verkar klart intressant den med...

Fråga... är det värt att vänta ytterligare på en bra 19" eller skall man ta en 17" för motsvarande peng och få lite mer? Smaken är som baken, men hur tänker ni?

Permalänk

Ska köpa en 19" plattskärm. har tittat ut en Samsung 913b eller 913n, men vad är skillnaden?

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk

Kan bara säga att jag är sjukt nöjd med min Samsung. Aldrig mer CRT.

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316