DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D anslutning av kablar?

Permalänk
Medlem

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D anslutning av kablar?

Hej jag skulle bara vilja få svar i klar text hur jag ska koppla mina kablar från mitt OCZ Powerstream 520W till DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D . Jag undrar bara över följande anslutningar.

1. Vilken kabel ska jag koppla in i 4-pins anslutningen som sitter närmast CPUn?

2. Vilken kabel ska jag använda som utbyggning på 20-pins atx kontakten?

Permalänk
Medlem

1. I 4-pins anslutningen skall en p4 kontakt in, någon av de 2 blåa kontakterna.

2. Det är en 4-pins kontakt som man kan haka på 20-pins kontakten. De båda satt ihop med ett buntband från början. Den har samma färg som 20-pins kontakten, alltså svart.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

okej, det första svaret hänger jag med på men det andra kan jag inte tänka mig eftersom den som hänger med 20-pins kontakten från början är märkt med ett E och endast är till för BTX system. Så om jag utesluter den så finns det bara en blå kontakt kvar p4+ som tydligen också bara är till för BTX:/ Så då har jag 4 tomma pinnar detta gör mig väldigt förvirrad. Detta är det som står på OCZ officiella forum i alla fall.

Permalänk
Medlem

FlaXxor: min 12V kabel har gul färg för att märka ut kablarna med 12V spänningen

konoyaro: du behöver egentligen inte fylla alla pinnarna, men ska du ha det riktigt bör du köpa ett nytt nätagg med 24 pins kontakt, kan själv rekomendera Tagan 480W som du finner här -> http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=1220&session=af827...

kom inte ihåg hur man gjorde snygag länkar

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

http://www.ocztechnology.com/images/products/accessories/b/ca...
Sådär är det på mitt 520w i alla fall.

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem

*bump*

Jag upptäckte nu, ett år efter att jag satte ihop datorn att jag missat den där lilla 4-pinskontakten vid CPU:n. Vad fyller den för funktion? Det fungerar ju uppenbarligen utan att ansluta en kabel dit. Ser ut att vara samma som till diskettstationen men jag har ingen extra.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Den ger extra ström åt moderkortet helt enkelt.

Vid vissa extrema överklockningar behövs det lite extra kräm. Antar att flera olika anslutningar för ström också ger lite stabilare strömförsörjning.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
Den ger extra ström åt moderkortet helt enkelt.

Vid vissa extrema överklockningar behövs det lite extra kräm. Antar att flera olika anslutningar för ström också ger lite stabilare strömförsörjning.

OK, jag misstänkte att det var nåt sånt.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100