Två diskettstationer

Permalänk
Melding Plague

Två diskettstationer

En komponent som vi ser allt mindre nu för tiden är diskettstationen. Har den spelat ut sin roll eller hör den hemma i en modern dator? SweClockers har idag testat två olika diskettstationer, Sony MPF920 och en extern USB-enhet från eMagic. Hur de presterar kan ni läsa i produkttestet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är detta ett aprilskämt?

Permalänk
Medlem

Hahahaha ett roligt ett isf...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Är detta ett aprilskämt?

"För att jämföra temperaturer lät vi ett program skriva och läsa till disketterna och SCSI-disken och mätte sedan temperaturen på enheten i arbete."

Permalänk
Medlem

haha.. grymt bra:

Citat:

Här har vi testat överföringshastighet mot kapacitet, alltså hur lång tid det tar att fylla 100% av lagringsutrymmet på en diskett jämfört med hela diskutrymmet på SCSI-disken. Det tar otroliga 7100 sekunder att fylla SCSI-disken, men bara 40 sekunder att fylla en diskett. USB-diskettstationen är marginellt bättre än Sonys generella diskettstation men dessvärre inte dubbelt så snabb.

Permalänk
Medlem

Hehe )

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

"Om du redan har en diskettstation men vill ha en till så kan USB-varianten rekommenderas varmt, eftersom den även kan användas som USB-minne om man i förväg sätter i en diskett i enheten."

Bwahaha

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

"USB-diskettstationen har en grön lysdiod men om man är händig kan man utan problem byta ut den till en blå."

haha...

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kul men lite fattig aprilskämt...

Permalänk
Permalänk
Medlem

*Garvar ihjäl mig* =P

Permalänk
Medlem

Jo tack, får nog köpa lite disketter!

Bästa och första aprilskämtet jag sett..

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Proffsmoddare

Det jag tycker saknas i testet är hur diskettenheterna presterar i olika Raid konfigurationer,samt om det går att trimma motorerna för snabbare åtkomst? ;D

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Tycker att testet på klocka/mp3-spelare var 100 gånger roligare...

Permalänk
Medlem

haha mest bra

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk

Datum: 2005-03-32

Permalänk
Hedersmedlem

Som vanligt under april kan man inte känna sig säker någonstans *paranoia*

Permalänk
Medlem

det måste ju vara aprilskämt, inte för att det verkar försöka lura läsaren vilket är meningen med ett aprilskämt, inte att få det att verka som att författaren är dum i huvet

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]

Permalänk
Medlem

april april din dumma sill ;p

Visa signatur

//Odin

Permalänk

Det bästa skämtet jag har hört än sålänge idag (07:14)!

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag började studera tabellerna innan det började gå upp för mig att det var ett skämt

Permalänk
Medlem

klart man läste testet nu är det ju helt plötsligt en diskett station som gäller istället för en seagate disk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kunde läsa recensionen seriöst?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Avstängd

Haha, fan vad bra skrivet. Jag garvade mig genom hela artikeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lurman
"USB-diskettstationen har en grön lysdiod men om man är händig kan man utan problem byta ut den till en blå."

haha...

Vilket iofs sägs om precis alla andra dioder på alla chassin etc

Permalänk
Medlem

äh värrde var det förra året då ni i nyheterna postade att hälften av sweclockers medlemmar skulle bort pga belastningen. Gick på det först men innan jag han skicka ett mail så kom jag på det

Permalänk
Medlem

intressant läsning. skämt eller ej.

fast jag har fortfarande kvar min Disketenhet. bra om man vill komma in i DOS. eller om man ska sno SAM filen

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Haha, nice aprilskämt