Permalänk
Medlem

Problem med Internet i Suse

Fick för mig att installera Linux och valet föll på Suse eftersom det är det enda jag har erfarenhet av även om den erfarenheten är väldigt begränsad.

Problemet jag har är att internetanslutningen bara fungerar i vissa program. Exempelvis fungerar Konqueror men inte Firefox och Amsn fungerar medans kopete inte gör det.

Jag är inte alls säker på att inställningar för nätverkskortet är korrekt gjorda men om det vore fel tycker jag inte att något borde fungera. Om det är någon som har haft något liknande fel eller en lösning på problemet skulle det uppskattas.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Re: Problem med Internet i Suse

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Fick för mig att installera Linux och valet föll på Suse eftersom det är det enda jag har erfarenhet av även om den erfarenheten är väldigt begränsad.

Problemet jag har är att internetanslutningen bara fungerar i vissa program. Exempelvis fungerar Konqueror men inte Firefox och Amsn fungerar medans kopete inte gör det.

Jag är inte alls säker på att inställningar för nätverkskortet är korrekt gjorda men om det vore fel tycker jag inte att något borde fungera. Om det är någon som har haft något liknande fel eller en lösning på problemet skulle det uppskattas.

Jag har liknande problem... aMSN fungerar men inte koplete... vet inte riktigt varför... dock fungerar både mozilla och konqueror....
Kan återkomma om jag kommer på nån bra lösning...
/David

Visa signatur
Permalänk

Jag hade vissa problem i Suse innan jag stängde av den interna brandväggen..
Tror även det går att skapa nya regler..
Den hittas i YaST i fall ni vill ta en titt på inställningarna