Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bro
Registrerad
Aug 2004

Konstigt Ljud Ur Moderkortet

Tjenare, jag har ett litet störande problem..när jag skrollar så piper det nånstans från moderkortet..samma sak när jag maximerar ett fönster..detta är ganska störande..någon som har någon aning om vad det kan vara?

Tack i förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
västerås
Registrerad
Jun 2003

Ljud är svåra att förklara.......

Prova med att avaktivera "mjuk rullning" i Internet Explorer, om det är det du använder. IE - Verktyg - Alternativ - Avancerat.

Kontrollera att ingen ljudkabel till CDRom ligger mot Grfaikkortet eller annan moderkorts-komponents som kan orsakar störningsljud.

Testa också med annan mus.

Intel E6750 - Gigabyte G33M-DS2R - 3x1024mb PC6400 - Integrerad Intel grafik - WD 500GB Sata2 - Benq 1625 - Cooltek 600w- XP sp2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Okt 2004

Hej

Jag har EXAKT samma problem.. märkte det första bara när jag scrollade..

Men nu har det blivit värrre, när jag lirar CS så hörs det numera HELA tiden.. förbannat störande ljud..

Har dock ingen aning om vad det kan vara ännu.. får forska vidare i saken..

Men du är inte ensam iaf

/MVH nypon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2004

Och svaret på fråga 1 är:

Det är "koppartrådsringarna" (drossel tror ja dom heter:) som under tyngre belastning (lr nått) vibrerar luften mikroskopiskt, som ger upphov till ljudet.
Detta åtgärdas bäst med varmlimspistol. Bara gegga in dom jeklarna. OBS! EJ lågtemps limpistol, en sån här behövs (överst).

Här snackas lite om felet. http://forums.sudhian.com/messageview.cfm?catid=43&threadid=5...
Några har provat plastic padding men med inte lika bra resultat.
Lokalisera den/de störande genom att peta på dom en o en när ljudet hörs (de får anorlunda ljud lr blir tystade). Vissa talar även om en papperskon att lyssna med huhu

Om någon vågar prova .. rapportera tillbaks om hur det gick. (intresserad).

Sökes UTROTAD:
Ljust media-tangentbord (svarta bokstäver obelyst)
HELT vanligt ej mekaniskt org 105 fullhöjd swe, 6-7mediaknappar (separat). (extraknappar). USB-sladd.