PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
don't feed the troll!

Vi alla vet att sprucetwig är en sony-hatare. Det är bara att ignorera honom och eventuellt lägga in honom i din blockeringslista.

Här en en snabblänk om du har lust att lägga in honom i din blockeringlista.
http://forum.sweclockers.com/member2.php?s=&action=viewlist&u...

Jo det gick bra dom första 5000 tankelösa och rent korkade inläggen, sen kunde jag inte låta bli

Tack för tipset btw

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Det enda du gör här är att kasta skit på Sony och kalla alla för Sony-fanboys.
Tröttnar du aldrig? Folk skrattar ju åt dig.

Det här är en tråd om playstation 3, jag postade en nyhet om playstation 3. På vilket sätt är det fel? Svider det lite att inte alla älskar sony? Jag kan förstå du blir lite irriterad men det här är faktiskt ett diskusionforum.

Jag är iaf on-topic, om du har läst någon 360-tråd så ser du att det är många som börjar dra upp ps3 och häver ur sig rena lögner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
http://www.megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=118... står ett saftigt pris men om det stämmer är en annan femma. Men om man tänker på hur mycket PS2 har kostat så skulle jag inte förvåna mig om det stämmer.

deras priser verkar inte vara mycket att gå efter som lägstapris. 1900 för en USA-imprterad DS??? och 1700 för PStwo är inte heller toppen pricis.

sprucedpig kan man ju inte ta seriöst alls, kolla bara in hans tidigare post om varför PS2 inte ger ut RGB korrekt för DvD:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
När Sony inte ens låter folk spela upp dvd med RGB-kabel i ps2 för att dom är rädda för piratkopiering känns inte chansen stor att dom kommer stödja det på något sätt. Sen är jag rätt säker på att Cell Storage bara hype, varför skulle man vilja slösa ordentligt mycket bandbredd och lagringsutrymme på att skala upp sina dvd-filmer när man kan göra det i realtid? Eller har sony lånat in datorerna dom har i CSI som kan göra övervakninskamerabilder knivskarpa?

jag tipsar därför herrn om att läsa på lite om vad DvD-standarden säger om kontakter och RGB istället för att roa oss här idag.

snälla..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det här är en tråd om playstation 3, jag postade en nyhet om playstation 3. På vilket sätt är det fel? Svider det lite att inte alla älskar sony? Jag kan förstå du blir lite irriterad men det här är faktiskt ett diskusionforum.

Jag är iaf on-topic, om du har läst någon 360-tråd så ser du att det är många som börjar dra upp ps3 och häver ur sig rena lögner.

Jo jag såg det. Men det var inte nyheten jag reagerade på. Då den ändå är några veckor gammal och har läst den några gånger.

Istället för att skriva nått så korkat som "Det är bara ni Sony-fanboys börjar spara."
så hade du kunna betett dig som en vanlig människa och skrivit "PS3 kommer antagligen att bli rätt dyr, bara att börja spara". Hur gammal är du igentligen?

Om det svider att inte alla älskar Sony? Nejnej, jag själv föredrar xbox360 så jag klarar mig helt. Är bara så sorligt att se när nån grabb/man skriver i 99 av 100 inlägg att Sony är skit och alla Sony-fanboys ska brinna i helvetet.

Och sen så vet nog alla att du inte postade den där länken för att vara hjälpsam eller sprida nödvändig info, utan att smutskasta Sony. Som vanligt.

Men det är helt lugnt för mig. Du kan få fortsätta slicka MS röv om du vill, medans du skiter i Sonys matlåda. Du skämmer ju ändå bara ut dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
deras priser verkar inte vara mycket att gå efter som lägstapris. 1900 för en USA-imprterad DS??? och 1700 för PStwo är inte heller toppen pricis.

sprucedpig kan man ju inte ta seriöst alls, kolla bara in hans tidigare post om varför PS2 inte ger ut RGB korrekt för DvD:

jag tipsar därför herrn om att läsa på lite om vad DvD-standarden säger om kontakter och RGB istället för att roa oss här idag.

snälla..
http://photos1.blogger.com/img/1/1459/320/hamster%20-%20plead...

Så du menar att DVD-standarden säger att bilden ska bli grön om man använder en rgb-kabel? Det är därför xbox och i princip alla dvd-spelare som någonsin har tillverkats inte har någora problem att mata ut RGB?

Edit: Kazmur, jag postar faktiskt en hel del annat även om du inte läser det. Visst kanske jag är lite jobbig, men diskusionerna brukar bli lite roligare då. Jag ska försöka vara lite lugnare för din skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kazmur, jag postar faktiskt en hel del annat även om du inte läser det. Visst kanske jag är lite jobbig, men diskusionerna brukar bli lite roligare då. Jag ska försöka vara lite lugnare för din skull.

Tack, gulligt av dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Så du menar att DVD-standarden säger att bilden ska bli grön om man använder en rgb-kabel? Det är därför xbox och i princip alla dvd-spelare som någonsin har tillverkats inte har någora problem att mata ut RGB?

Edit: Kazmur, jag postar faktiskt en hel del annat även om du inte läser det. Visst kanske jag är lite jobbig, men diskusionerna brukar bli lite roligare då. Jag ska försöka vara lite lugnare för din skull.

svar ja. och xbox klarar inte alls spela DvD vad jag vet utan lite tillbehör, hade den gjort det hade den också haft grön bild på RGB.

sen är PS2 ingen lysande DvD-spelare ändå, hade man velat piratkopiera i hög kvalitet i stor skala fixar piraterna en riktig spelare med RGB-ut. (eller varför inte bara kopiera skivan digitalt?)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
svar ja. och xbox klarar inte alls spela DvD vad jag vet utan lite tillbehör, hade den gjort det hade den också haft grön bild på RGB.

sen är PS2 ingen lysande DvD-spelare ändå, hade man velat piratkopiera i hög kvalitet i stor skala fixar piraterna en riktig spelare med RGB-ut. (eller varför inte bara kopiera skivan digitalt?)

Kan du fixa några källor på det? Varför skulle xboxen spela upp en grön bild om den kunnat spela dvd utan tillbehör? Det skulle alltså stå i dvd-standarden att om man säljer en spelkonsoll som klarar att spela dvd utan extra tillbehör ska bilden bli grön om man använder en rgb-kabel. Jag tycker det verkar mer rimligt att dom vill hindra kopiering.

Så tänker inte dom stora bolagen, DVD innehåller macrovision för att du inte ska kunna spela in dom på VHS, Sonys md-spelare förhindrar kopiering av cd-skivor fler än två gånger osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kan du fixa några källor på det? Varför skulle xboxen spela upp en grön bild om den kunnat spela dvd utan tillbehör? Det skulle alltså stå i dvd-standarden att om man säljer en spelkonsoll som klarar att spela dvd utan extra tillbehör ska bilden bli grön om man använder en rgb-kabel. Jag tycker det verkar mer rimligt att dom vill hindra kopiering.

Så tänker inte dom stora bolagen, DVD innehåller macrovision för att du inte ska kunna spela in dom på VHS, Sonys md-spelare förhindrar kopiering av cd-skivor fler än två gånger osv.

för att xboxen inte säljs som en spelare utan SCART (det är det det hela hndlar om) som kan ge ut RGB. hade maskinerna haft Scart hade det inte varit så. det har inget att göra med att det är spelkonsoller eller inte.

exakt hur hindrar det piratkopiering? de flesta Svenssons som kopierar en DvD lär ju inte ha en VHS med RGB-in, och har men de resurserna så lär det inte var ett alternativ ändå. tänk lite mannen.

(PS2 ger även ut S-video vilket är mer lämpligt för VHS-kopiering isf.)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Panasonic har fixat en 65" plasma som kör i 1080p native för endast 70 lax...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Panna1080p65P...

Den ska börja säljas i Japan i November. Med tanke att deras tidigare skärmar fått mycket god kritik i forumen så blir denna säkert nästa herre på täppan...

jamen shiiit hon var inte lite het!

PS3, förövrigt, kommer bli min nästa konsol!

Visa signatur

Styrketränande nörd

Permalänk
Medlem

Men hur svårt ska det vara att läsa på lite egentligen >_< jag förstår inte folk. VF5 har inte utannonserats till någon konsoll ännu, för det första. Sen orkar jag inte rätta alla som fått för sig att PS3an är 39825ggr bättre än Xbox 360, snälla skaffa en egen uppfattning genom att läsa de olika artiklar som finns ute om de båda konsollerna och tekniken i dem iställer för att lyssna på vad sony lr Microsoft säger.

Sen tycker jag inte Blu-Ray är en överlägsen vinnare av nästa generations konsoll media, mest för den låga överföringshastigheten. Det kan bli problem att streama saker från skivorna effektivt då en 12 dvd har 3x (tror jag) så hög överföringshastighet som en 2x blu-ray läsare.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Sen tycker jag inte Blu-Ray är en överlägsen vinnare av nästa generations konsoll media, mest för den låga överföringshastigheten. Det kan bli problem att streama saker från skivorna effektivt då en 12 dvd har 3x (tror jag) så hög överföringshastighet som en 2x blu-ray läsare.

You got to be kiddin me? DVD har 21.6MBps i 16X. Blu-ray har 54MBps i 1X.
Det är ju bla överföringshastigheten som bör göra den till en vinnare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Men hur svårt ska det vara att läsa på lite egentligen >_< jag förstår inte folk. VF5 har inte utannonserats till någon konsoll ännu, för det första. Sen orkar jag inte rätta alla som fått för sig att PS3an är 39825ggr bättre än Xbox 360, snälla skaffa en egen uppfattning genom att läsa de olika artiklar som finns ute om de båda konsollerna och tekniken i dem iställer för att lyssna på vad sony lr Microsoft säger.

Sen tycker jag inte Blu-Ray är en överlägsen vinnare av nästa generations konsoll media, mest för den låga överföringshastigheten. Det kan bli problem att streama saker från skivorna effektivt då en 12 dvd har 3x (tror jag) så hög överföringshastighet som en 2x blu-ray läsare.

alla här som fortfarande tror att en 32x CD är snabbare än en 8x DvD slänger upp en tass.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
You got to be kiddin me? DVD har 21.6MBps i 16X. Blu-ray har 54MBps i 1X.
Det är ju bla överföringshastigheten som bör göra den till en vinnare.

Nej? DVD har 21.6 MegaByte per sekund vid 16x medans blu-ray har 36 Mbps (Megabit per sekund) vid 1x. Kolla upp det så får du se (:. Jag gjorde det precis nu.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
för att xboxen inte säljs som en spelare utan SCART (det är det det hela hndlar om) som kan ge ut RGB. hade maskinerna haft Scart hade det inte varit så. det har inget att göra med att det är spelkonsoller eller inte.

exakt hur hindrar det piratkopiering? de flesta Svenssons som kopierar en DvD lär ju inte ha en VHS med RGB-in, och har men de resurserna så lär det inte var ett alternativ ändå. tänk lite mannen.

(PS2 ger även ut S-video vilket är mer lämpligt för VHS-kopiering isf.)

Nu när jag tänker efter lite var nog mitt påstående lite knasigt. Jag ber om ursäkt.
Men jag gillar iaf inte det, blev riktigt besviken när jag provade spela dvd på min PStwo.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Nej? DVD har 21.6 MegaByte per sekund vid 16x medans blu-ray har 36 Mbps (Megabit per sekund) vid 1x. Kolla upp det så får du se (:. Jag gjorde det precis nu.

Mbps eller MBps?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Nej? DVD har 21.6 MegaByte per sekund vid 16x medans blu-ray har 36 Mbps (Megabit per sekund) vid 1x. Kolla upp det så får du se (:. Jag gjorde det precis nu.

Jo jäklar, det har du rätt i Måste ha haft tankarna nånannanstans när jag kollade upp det där

Men vad jag har hört så ska Blu-rayen i PS3 ligga på 3x? Och Xbox 360s DVD på 12x?
Så överföringshastigheten blir ju en bra bit snabbare på PS3 än på Xbox 360.

Permalänk
Medlem

Den i PS3an ska vara en 2x tror jag (alltså 72Mbit per sekund lr 8MByte per sekund). Och med en 12X på Xbox 360 blir det 129.6 Mbit per sekund lr 16.2 MByte per sekund. Med en 3x Blu-ray blir det 102Mbir per sekund lr 13.5 Mbyte per sekund :).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd

blu-ray: 54.8mbps vid 1.5x (109.6mbps vid 3x)
dvd: 11.1mbps vid 1x (133.2mbps vid 12x)

Permalänk
Medlem

PS3 unlikely to have two versions

In the Q&A session held at the GDC europe event. SCEE Vice President, Phil Harrison stated that it is highly unlikely for Sony to cause confusion among its customers by creating multiple SKU's, a la Microsoft.

"This is my personal view, not my corporate view, but when I look at those formats, I think it just confuses the audience. They don't know which one to buy, developers don't know which one to create for, and retailers don't know which one to stock. So I think we wouldn't take that strategy. We wouldn't create confusion."

When asked if he'd like to share any thoughts regarding the price of the upcoming console. He said it would not be a very wise move on his part as it is still too early with respect to the suggested launch of PS3 in Spring 2006.

Source: Games Industry.biz

Läs gärna hela här:
http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=11209

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

bra!

men vad fanken menar han med detta?

Citat:

"There have been various versions and variants of PlayStations in the past - some run through the hardware and some through the software, and that's worked pretty well for us, offering different value propositions to the consumer."

detta var gött att höra iaf, ner med M$-diktaturen!

Citat:

However, Harrison did state that Sony is planning to offer a "more open platform" -a service that will give consumers access to content which is either free, or sold by publishers themselves.

"Perhaps distinct from our competitors, we are happy for other publishers to form their own commercial relationships directly with the consumer," he said.

"We want other companies to see the PS3 as a platform that they can exploit for their content, services and communities."

hihihi.. clicketh me ^^

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Han menar att några paket varit bundlade, t ex PStwo med GT4, som även var förändrad/förminskad i hårdvaran, men utan att ändra specar. Dock så har DVD-uppspelningen blivigt betydligt bättre med PStwo som även fick nätverkskortet inbyggt.

Med det så kanske vi får se en "PS3 Slim" om ett antal år...

Sony ska tydligen ha ett färdigt kit till årsskiftet till speltillverkare som ska underlätta för dom att skapa realistisk fysik osv:

"PS3 SDK will include high-level middleware such as Ageia's Novodex, Havok and Epic's acclaimed Unreal Engine 3 and thousands of libraries to be available for developers by the end of this year."

Det gjorde man inte med PS2:an på samma sätt, så det visar frammåtanda från Sonys sida.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Sony ska tydligen ha ett färdigt kit till årsskiftet till speltillverkare som ska underlätta för dom att skapa realistisk fysik osv:

"PS3 SDK will include high-level middleware such as Ageia's Novodex, Havok and Epic's acclaimed Unreal Engine 3 and thousands of libraries to be available for developers by the end of this year."

Det gjorde man inte med PS2:an på samma sätt, så det visar frammåtanda från Sonys sida.

Sensation, grabben! Microsoft kör precis samma grej till X360.

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Flickan, vi diskuterar PS3 vs PS2 just nu, fel tråd!

Edit: Bajs att jag ska gå på trollen hela tiden, nu kan jag ju inte bumpa när jag har ny information, gaaah!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Panasonic har fixat en 65" plasma som kör i 1080p native för endast 70 lax...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/Panna1080p65P...

Den ska börja säljas i Japan i November. Med tanke att deras tidigare skärmar fått mycket god kritik i forumen så blir denna säkert nästa herre på täppan...

OMG! jag vill så gärna ha den tvn, blir till att köpa på avbetalning. Den och några schyssta spel till PS3 och Xbox360 (jag kommer definitivt nån gång ha råd att köpa båda ) kommer bli så grymt!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tack!

Nu till den utlovade nyheten:

Discussing the topic of controllers at GDC Europe. Sony's leading man on developer support, George Bain, announced that the Playstation 3 console not only supports the new wireless bluetooth controllers but will also be utilizing the functionality of keyboards and mice.

No description was given about the nature of freedom developers will be able to apply with the inclusion of such PC peripherals. Though it doesn't require a rocket scientist to predict what'll be the outcome of this move. Game genres, such as 'Real Time Strategy' (RTS) and 'First Person Shooters' have long been using keyboard and mouse on the PC side. Sony making this possible out of the box on their upcoming console suggests that they realize the significance of these two genres.

Backing such accessories for developers of PS3 games also approves of Sony's stance on the open nature of things and what lately their executives like to call the company's DNA. Following are some of their attempts at aiding the open source assets.

* Working on Collada which is described as an open source toolset for developers,
* Creating a special version of Linux (an open source OS) for PS3,
* Recent comments from Phil Harrison about Sony keeping their online architecture open ended for Publishers.

Despite keyboard and mouse support will now be available for some PS3 titles. It doesn't necessarily imply the new 'boomerang' controller is useless or should be tossed out of the window.

Clearing up such fears, Bain explained that Sony would always insist that developers support the included controller in every single PS3 game. So future titles may benefit from keyboard and mouse but at the same time they will also be operable with the default PS3 controller.

This news should bring a fresh air of relief to FPS lovers all over the world. The days of whacky controls on Playstation titles are over and with such technological breakthroughs as laser mice, expect Killzone and Unreal Tournament 2007 to play exactly like their PC brethren, next year on your shiny new Playstation 3 console

För er som inte fattar engelska så står det att FPS-spel kommer att kunna köras med lasermus och WASD om man nu vill det, och det vill man...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

men PS2 har ju haft mus/keyboard-stöd hela tiden.. och det finns flera spel som stödjer det med. whats the big deal?

men detta var ju mycket bra:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag

* Working on Collada which is described as an open source toolset for developers,
* Creating a special version of Linux (an open source OS) for PS3,
* Recent comments from Phil Harrison about Sony keeping their online architecture open ended for Publishers.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
men PS2 har ju haft mus/keyboard-stöd hela tiden.. och det finns flera spel som stödjer det med. whats the big deal?

Finns en hög människor som tycker det är fel att koppla in mus/tangentbord pga att man spelar bättre med det i t.ex. FPS spel.
Personligen tycker jag isåfall att det är lika fel att köpa en ratt med pedaler till bilspel, eftersom man ju får bättre styrning och därför spelar mycket bättre med det i bilspel.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Med tanke på MS hårda ställning så kanske en del var oroliga att det skulle bli samma med PS3:an...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Ska man spela online tycker jag de isåfall ska ha något filter för endast kontroller eller tbord.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.