Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gg
Registrerad
Jun 2005

Hjälp! Hur nollställer man bios?

Hej
Råkade trycka in nån inställning i bios för en stund sen och nu blir det ingen skärm när jag startar datorn och den låter som en j**la abulans...:(. Har hört att man kan nollställa moderkortet med nån jumper, men jag hittar den inte. Har också hört att man kan ta ut batteriet en stund, men vilket är batteriet? Snabba svar uppskattas :(.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Finns bara ett batteri på moderkortet. Ett litet knappcellsbatteri ungefär som du har i klockan men lite större. Jumpern finns också på moderkortet, svårt att säga var eftersom jag/vi inte vet vad du har för moderkort. Du får helt enkelt kolla i manualen eller på tillverkarens hemsida

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torpsbruk
Registrerad
Jul 2005

Sitter en jumper cap för att nolla din bios kolla i din manual
(sitter i regel 3 stift nära batteriet med en sk jumper cap på 2 av dessa flytta över )

Intel I5 2500K @ 4.6GHz. AsrockZ68 extreme3 gen3. Corsair XMS DDR3 PC3_12800 2x4GB. Gigabyte GTX 680 OC 4GB. SSD Corsair 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gg
Registrerad
Jun 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Finns bara ett batteri på moderkortet. Ett litet knappcellsbatteri ungefär som du har i klockan men lite större. Jumpern finns också på moderkortet, svårt att säga var eftersom jag/vi inte vet vad du har för moderkort. Du får helt enkelt kolla i manualen eller på tillverkarens hemsida

Tror jag hittade batteriet... nu ska vi se... *Går och testar.

Det funakade!!!!:D. Tack sååå mycket!!!!!!! (Fick Mega panik) Lev väl ;).

Edit: Du med sVe!:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Shadowhunter-[Da:

Tror jag hittade batteriet... nu ska vi se... *Går och testar.

Det funakade!!!!:D. Tack sååå mycket!!!!!!! (Fick Mega panik) Lev väl ;).

Edit: Du med sVe!:D

Jag har en annan bekymmer..min fastnar i boot läge. Jag kommer inte åt bios heller

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Lomma
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av holyman121:

Jag har en annan bekymmer..min fastnar i boot läge. Jag kommer inte åt bios heller

Skickades från m.sweclockers.com

Gör samma sak? Ta loss batteriet och sätt i det efter några minuter?

Lucas är en glad 19-åring, på fritiden bygger han datorer, spelar volleyboll och saxofon. Att hjälpa andra är en självklarhet och han hänger massor i gruppen Swerigs på Facebook. Ni hittar hans hemsida här www.auxiliumdesign.com