Duger detta moderkort för överklock av en Celeron 2,8ghz?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Duger detta moderkort för överklock av en Celeron 2,8ghz?

Tja alla!

Min första post här på sweclockers och jag tänkte fråga er om ni vet om detta moderkort från MSI räcker/duger för överklockning av en Celeron Northwood på 2,8ghz.

länken till moderkortet:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_...

Det är en i845GE...Ni bör titta på länken för mer information eftersom all fakta står där.
Datorn jag har är HELT oklockad och består av:

Celeron Northwood 2,8ghz (100mhz fsb,28x multiplier)
HIS 9800Pro IceQ 128mb AGP (körs i 4x eftersom det är max för moderkortet)
1 x 512mb DDR-SDRAM från Samsung.
OBS:
Finns ett problem med minnet...När jag öppnade burken och kollade stod det "Pc2700" på en klisterlapp men, nyaste versionen av Everest detectar den som "Pc2100".
Värt att säga är också att den körs i 133mhz = 266mhz effektivt...

Som ni säkert har sett är det inget top-of-the-world system men det duger och jag vill kräma ur den lite om det finns potential till det.

Har också tittat på en del forums men inte hittat någon med min/liknande uppsättning av komponenter som har överklockats (finns ju en hel del Celeron-överklockningar postade här men moderkort och liknande var inte som dem jag har)

PS.Något annat som kan vara viktigt att nämna är att min bios är från "Phoenix Award Bios v6.00PG rev 3.26"
Har tittat i BIOS där efter överklockningsmöjligheter som FSB och multipliern men det fanns inget där.
Vill veta om jag kan byta bios till något annat?eller?
Eller ska jag bara uppdatera?För jag vill ju kunna höja/sänka fsb och multiplier från bios och DESSUTOM kunna höja Voltsen i bios...Inget av dessa finns i min nuvarande...DS.

Om det är något som fattas eller något ni undrar över så är det bara att skriva och jag kommer att försöka svara efter bästa förmåga!

Tacksam för hjälp/
Woria

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

skulle gärna vilja ha svar på det också=)