Tech Report sammanfattar Intels processorplaner

Permalänk
Melding Plague

Tech Report sammanfattar Intels processorplaner

<font style="font-size: 10pt"><b>Tech Report sammanfattar Intels processorplaner</b></font> <small class="small">onsdag 31 augusti av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Vi har tidigare rapporterat om Intels nya arkitektur med energisnåla processorer som presenterades på IDF för några dagar sedan. <a href="http://www.techreport.com/etc/2005q3/idf/index.x?pg=1" target="_blank">The Tech Report</a> har skrivit en uttömmande artikel om Intels processorplaner. Artikeln handlar om den nya arkitekturen och processorerna Conroe, Merom och Woodcrest men även en annan serverprocessor som heter Whitefield som har fyra kärnor. Artikeln nämner även Yonah och Napa med mera. En bra sammanfattning av de viktigaste händelserna IDF hösten 2005. Notera att namnet Fred i artikeln är något The Tech Report hittat på och inte det officiella namnet på arkitekturen.
<br />
<br /><i>Intel says Fred incorporates the best elements of both the Pentium 4 Netburst architecture and the Pentium M architecture. That's not a bad characterization of Fred, since Intel's current processors do share some technology between them, and Fred will no doubt incorporate some of that same tech. Discussions of chip heritage and the differences between an "all-new" design and a refinement of a past design are becoming ever more tedious as chip designs are increasingly modular. However, the best way to think about Fred is probably as an evolution of the Pentium M processor rather than as a clean-sheet design—not that there's anything wrong with that.</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Whitefield 4 kärnor ? :S
jadu utvecklingen går då verkligen frammåt...

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Spännande...

not

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Spännande...

not

Om du inte tycker att det är spännande med nya produkter inom datorvärlden så finns alltid www.lunarstorm.se för dig.

Jag tycker dock att det alltid är spännande oavsett vem som står som tillverkare, inte för att jag förstår allting alltid.. men det kvittar jag tycker att det är intressant ändå.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless