Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Vad jag vet så ägs mountain dew av Pepsi som också äger seven up.
Eftersom mountain dew skulle vara en onödig konkurrent mot sig själva gör att de antagligen inte tillverkar eller säljer det i sverige.
Dock finns det ju som import precis som root beer.

Hehe här i Finland finns det Fast jag bryr inte mig... det smakar ändå bara skit

Och så tillbaka till ämnet... Vet nån vilka fps som går att spela över nätet av de som kommer ut före nyår? Och vilket blir bäst?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Ska inte alla spel till xbox 360 gå att lira över live?

Permalänk
Medlem

Nä, inte alla... de flesta, men inte alla T.ex. Oblivion går ju inte...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Vet man ännu vilka spel som kommer att finnas i butik samtidigt som releasen av 360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Ska inte alla spel till xbox 360 gå att lira över live?

Alla ska ha nån slags kontent man kan ladda ned tror jag det är sagt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vet man ännu vilka spel som kommer att finnas i butik samtidigt som releasen av 360?

Nej, men det lär inte vara så många. Kanske 5-6 stycken.

Tradition listar;
Perfect Dark Zero
Dead or Alive 4
Project Gotham Racing
Kameo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Nej, men det lär inte vara så många. Kanske 5-6 stycken.

Tradition listar;
Perfect Dark Zero
Dead or Alive 4
Project Gotham Racing
Kameo

Ok. Quake 4 kan väl också läggas till den listan? Jag läste i en annan tråd att det skulle bli ett av 360:s releasespel.

Dead or alive 4 och Kameo kan nog bli bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ok. Quake 4 kan väl också läggas till den listan? Jag läste i en annan tråd att det skulle bli ett av 360:s releasespel. Dead or alive 4 och Kameo kan nog bli bra.

Japp, Kameo och DOA4 är nog spel som jag skulle skaffa, för det finns inte direkt den typen av spel på PC. Om jag köper en box är det ju för att spela lite annorlunda spel, så t.ex. Q4, Halo etc kommer jag nog inte köpa (inte för fullpris iaf).

Permalänk
Medlem

Det är nog flera spel än så... Oblivion, Gear of War och NFS: Most Wanted e välk också såna? Dessutom kommer ju Call of Duty 2 före årets slut...

Jag kommer antagligen att köpa premium paketet och Oblivion, CoD2 och GoW... Blir en nätt liten summa på nästan 600 €

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

en sak jag undrar över men inte har sett någonstans,
är det nån som sitter på mer info/länkar om den inbyggda mediaspelaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är nog flera spel än så... Oblivion, Gear of War och NFS: Most Wanted e välk också såna? Dessutom kommer ju Call of Duty 2 före årets slut...

Jag kommer antagligen att köpa premium paketet och Oblivion, CoD2 och GoW... Blir en nätt liten summa på nästan 600 €

bara att hoppas det är värt pengarna (det _är_ jag nästan säker på)

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Nej, men det lär inte vara så många. Kanske 5-6 stycken.

Tradition listar;
Perfect Dark Zero
Dead or Alive 4
Project Gotham Racing
Kameo

Både PDZ och PGR3 ska vara försenade tills 2006 har jag hört. Tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaZmur
Både PDZ och PGR3 ska vara försenade tills 2006 har jag hört. Tyvärr :/

Källa? Det talas överallt om att de ska vara ute första dagen...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Det är nog flera spel än så... Oblivion, Gear of War och NFS: Most Wanted e välk också såna?D

NFS är bekräftad releasetitel tydligen.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om det finns några "spelpaket" här i Sverige? Skulle varit fint med ett paket med en extra wireless controller, 2-3 spel osv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nico
Är det någon som vet om det finns några "spelpaket" här i Sverige? Skulle varit fint med ett paket med en extra wireless controller, 2-3 spel osv.

Du får nog vänta ett par månader innan dom börjar slänga ihop "spel paket"

Skulle hellre hoppas på ett pris ras som det blev på xbox.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk

Det brukar väl dröja jäkligt länge innan de slänger ihop spel paket?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Tror ni att man måste förboka ett ex av 360 för att vara säker på att få en den 2:a Dec? Eller kommer det att räcka till alla vid releasen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tror ni att man måste förboka ett ex av 360 för att vara säker på att få en den 2:a Dec? Eller kommer det att räcka till alla vid releasen?

Det skadar väl aldrig att förboka, frågan är dock varför du vill ha modellen som är dyrast och mest utsatt för måndagsexemplar?
Vänta nån månad tills hysterin lagt sig så får du en enhet som inte är så utstressad och den kan också vara billigare.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Det skadar väl aldrig att förboka, frågan är dock varför du vill ha modellen som är dyrast och mest utsatt för måndagsexemplar?
Vänta nån månad tills hysterin lagt sig så får du en enhet som inte är så utstressad och den kan också vara billigare.

Dels tror jag inte att 360 är "utstressad" och dels tror jag knappast att priset lär sjunka de närmaste halvåret.

Några svar på om ni tror att man måste förboka för att vara säker på en Box vid premiären?

Permalänk

De första enheterna är alltid utstressade oavsett vad det gäller, takboxar, låscylindrar, mikrovågsugnar m.m.

Hur snabbt sjönk priset på den gamla Xboxen?

Vet bara att priset sjönk efter att affärerna fått fulla lager med PS2 sist.
Då ångrade man sig att man förbokat och köpt sin PS2 för 4500 när de fanns för 500 spänn billigare bara några månader senare...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

500kr är nog inte så mycket om man inte orkar vänta

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
500kr är nog inte så mycket om man inte orkar vänta

Tja, det är ju nästan ett spel...
Själv brände jag så mycket pengar på mitt PS2 att jag inte hade råd med spel till den.
Jag hade tur som fick med några promo-spel annars hade det varit än mer retsamt när folk som köpte den 6 månader senare fick en bättre DVD-spelare inbyggd och hade råd med spel till samma pris som jag lagt ut på min konsoll...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
De första enheterna är alltid utstressade oavsett vad det gäller, takboxar, låscylindrar, mikrovågsugnar m.m.

Hur snabbt sjönk priset på den gamla Xboxen?

Vet bara att priset sjönk efter att affärerna fått fulla lager med PS2 sist.
Då ångrade man sig att man förbokat och köpt sin PS2 för 4500 när de fanns för 500 spänn billigare bara några månader senare...

Om du med utstressad menar en produkt som inte är felfri och problemfri, så vågar jag påstå att du har fel. MS har inte råd att slarva bort första intrycket av en produkt som skall säljas i kanske 6, 7 år. Om du menar att den hela tiden kommer att finslipas och förbättras, så har du förstås rätt. En X-Box 360 som säljs 2007 lär ju inte vara sämre än den som säljs 2005.

Sen tror jag som sagt inte att priset lär sjunka en enda krona det första halvåret. Förmodligen inte ens så länge de säljer bra. Ett paket med lite rabbaterade spel kommer kanske framåt våren. That´s it. Den lär ju inte ligga i reakorgen inom överskådlig tid, om man säger så.

Permalänk
Medlem

Nä, blir nog inga prisras närmaste tiden, då dom gått ut med rätt lågt pris från start, nästan lite för lågt. Det ord man kan använda är prisjusteringar, vilket är mindre häftigt än prisras.

En prisjustering kommer nog ske när PS3 lanseras i Europa och USA, vilket säkert kan dröja ett år till så håll inte andan över priset...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ja, med tanke på att en dual-core AMD kostar 5-9000, ett toppgrafikkort ungefär 5-6000 och XBox 360 har en triplecore med HT samt ett nextgen grafikkort med embedded memory så är det rätt billigt.

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det ska finnas 15 - 20 spel när xbox360 lanseras i sverige.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Om du med utstressad menar en produkt som inte är felfri och problemfri, så vågar jag påstå att du har fel. MS har inte råd att slarva bort första intrycket av en produkt som skall säljas i kanske 6, 7 år. Om du menar att den hela tiden kommer att finslipas och förbättras, så har du förstås rätt. En X-Box 360 som säljs 2007 lär ju inte vara sämre än den som säljs 2005.

Sen tror jag som sagt inte att priset lär sjunka en enda krona det första halvåret. Förmodligen inte ens så länge de säljer bra. Ett paket med lite rabbaterade spel kommer kanske framåt våren. That´s it. Den lär ju inte ligga i reakorgen inom överskådlig tid, om man säger så.

Oavsett företag så kommer det vara problem.
Om du jobbat inom industri så vet du vilka småsaker som kan gå fel med nya verktyg och nya rutiner särskilt som du har en deadline också.

Jag tänker själv inte köpa någon konsoll direkt när de släpps.

Priset kommer justeras efter marknaden.
Visst ifall alla är beredda att punga ut 4500 direkt när den lastas av i hamnen så lär ju priset ligga kvar där.
Dock kommer produktionen snabbt att överstiga konsumtionen oavsett vilken konsoll det är.
Det blir dyrt att ligga med dem på lager och priset justeras.

Alla tillverkarna av konsollhårdvara går minus och förväntar sig att få igen det sen via mjukvaruköpen.
Det har de alltid gjort och kommer alltid göra.

Ingen skulle ha råd med en konsoll ifall de skulle ta ut tillverkningspriset för den.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Vad är det billigaste priset ni har sett hittils på det "fulla" paketet?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Om du med utstressad menar en produkt som inte är felfri och problemfri, så vågar jag påstå att du har fel. MS har inte råd att slarva bort första intrycket av en produkt som skall säljas i kanske 6, 7 år. Om du menar att den hela tiden kommer att finslipas och förbättras, så har du förstås rätt. En X-Box 360 som säljs 2007 lär ju inte vara sämre än den som säljs 2005.

Sen tror jag som sagt inte att priset lär sjunka en enda krona det första halvåret. Förmodligen inte ens så länge de säljer bra. Ett paket med lite rabbaterade spel kommer kanske framåt våren. That´s it. Den lär ju inte ligga i reakorgen inom överskådlig tid, om man säger så.

precis, 360n kommer redan från början ligga "lågt" i pris om man jämför med hur de prisatte xboxen

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!