Anandtech testar Google Mini

Permalänk
Melding Plague

Anandtech testar Google Mini

<font style="font-size: 10pt"><b>Anandtech testar Google Mini</b></font> <small class="small">tisdag 6 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=2523&p=1" target="_blank">Anandtech</a> har skrivit en kortare artikel om Google Mini. Vad attans är Google Mini undrar ni kanske nu. Det är en liten rackmonterbar server som crawlar lokala nätverk och skapar ett sökindex så man kan få en egen Googlesökmotor till sin hemsida. Anandtech låter Google Mini hantera sökmotorerna på deras hemsida. Anandtech testar dessvärre inte prestanda men visar hur datorn ser ut, vad den använder för hårdvara och hur man installerar den.
<br />
<br /><i>As the success of Google’s Search engine increased, Google started selling search appliances that brought the power of the Google Search engine into corporate IT server rooms. When the appliances first came out, they carried a fairly hefty price tag, even for the entry level appliance. But, on April 6, 2005, the price of the Google Mini came down to a very reasonable $2,995, which is a sweet spot for IT managers to charge to their credit cards. </i>
<br />
<br />Läs artikeln på <a href="http://www.anandtech.com/IT/showdoc.aspx?i=2523&p=1" target="_blank">Anandtech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

vem har användning för detta?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar vara riktigt nice...
om man driver en serverpark eller liknande, fast privat vet jag
inte vad man skulle göra med den...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

ämnat till ett företag med en sida på omkring 30000 enskilda filer kanske...
(jag vet att de lokala högskolan kör med en)

annars har det ett rätt snävt användningsområde

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

haha det var värst.. google har släppt sjukt mycket nya tjänster det senaste ju!

Visa signatur

www.wepic.se
abit nf4, amd a64 x2 3800+, 2GB, 400GB

Permalänk
Medlem

Intressant artikel minst sagt. Mycket bilder och så vidare men det känns som om Anandtech verkligen missade focus genom att inte göra några prestandatest. Så tyvärr har jag lite svårt för att se meningen med artikeln, annat än att det var intressant då såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
vem har användning för detta?

står ju i artikeln, alla som vill ha ett index över sin information man har på alla webbservrar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Pentium III och SDRAM. Och i princip allt tillverkat av Gigabyte. Känns inte så hett.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Pentium III och SDRAM. Och i princip allt tillverkat av Gigabyte. Känns inte så hett.

Hett ?

den ska inte användas som en speldator, prestandan är nog anpassad till serverns uppgift

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.