Permalänk
Medlem

Problem med ljud.

Hejsan.

Jag har Ubuntu som OS och det har funkat hur bra som helst. Tills nu.
Vet ej vad felet beror på då det var mina kompisar som kom på det när dom satt vid datorn.
Men ljudet har blivit väldigt konstigt.

Man hör absolut INGEN bas och inga trummor heller. Men allt annat hörs, så som instrument med ljusa toner.
Det har också börjar skorra i högtalarna konstant nu.

Jag har provat att byta från ALSA till OSS samt ESD, men utan resultat.
Detta måste vara det underligaste problemet jag har stött på någonsin.

Men det är ingen som vet vad det kan bero på?
Det funkade som sagt felfritt ända tills igår.

EDIT: Nu provade jag att sätta allt ljud till höger högtalare i xmms och då lät det faktiskt bättre.
Dock så kommer ljudet ändå i den vänstra högtalaren också. Så det måste vara något som är otroligt fel

Det är precis som att när man sätter att ljudet ska vara center i xmms så blir det som att ljudet spelas upp 2 ggr i varje högtalare högtalare och basen och trummor försvinner.

När man sen sätter det på t.ex. höger högtalare i xmms så spelas ljudet bara upp 1x/högtalare och basen o trummorna kommer tillbaka lite, men ändå inte till 100%.

Ja detta var väldigt märkligt.
//Robban

EDIT 2: Skitsamma, jag löste det. Det var mina högtalare som spökade.
Konstigt att det blev som det blev bara :S
Att 100% höger blev 50/50 på dom gamla högtalarna och 100% höger på dom nya blev just 100% höger.

Det var iofs gamla högtalare

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt