Permalänk
Medlem

Amiga 1000 kickstart disk

Halloj!
Har fått tag på ett gammalt Amiga 1000 finns bara ett litet problem.
Jag har ingen kickstart diskett... därför undrar jag fall någon har en sådan och kan lägga upp en klon eller nåt

Permalänk
Medlem

Jag har den ej men måste meddela ett mindre trevligt faktum för dig. PC kan inte läsa Amiga-disketter. Om du får tar på en adf-fil eller liknande som innehåller det du behöver måste du ha en amiga och en nollmodemkabel för att lägga in den på disketten. Amigan måste dessutom ha bootat workbench och då måste du ha en kickstartdiskett... som du märker är vi tillbaka till det första problemet.

Antingen måste någon kopiera en diskett och skicka den till dig eller så måste du låna en annnan amiga som har kickstart i rom och använda den för att skriva en egen diskett utifrån en disk image.

/Thomas Svedin

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk

weebben:

Eftersom du befinner dig i Linköping, ta och kolla på Lyskom om inte någon kan hjälpa dig (Lysators konferenssystem).

Permalänk

checka musketördata

Permalänk
Medlem

tack!
ska ta kontakt med dem

fortsättning följer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VaCUm
Jag har den ej men måste meddela ett mindre trevligt faktum för dig. PC kan inte läsa Amiga-disketter.
...

En sanning med modifikation. Med ett Catweasel kort (http://www.jschoenfeld.de/products/cwmk3_e.htm) i datorn så klarar den alla commodore formaten och lite till. Det kostar visserligen en slant, men det skall tydligeb fungera riktigt bra.

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.