Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
ta en titt här http://tobias.munin.dk/gnome/ det kanske ger dig några tipps.

en tysk förstås... varför är jag inte förvånad?!

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
2. Mac mini är sega.

Konstigt, det är inget som jag har märkt?
Då sitter jag ändå med en minst 8 timmar/dag...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
VPC är segt, men Win är oxå segt...
...säger jag efter att ha sirap i XenonDellen hela förmiddagen (anslut aldrig en Winburk till ett nät av servrar...)
Så WinXP på VPC på en Mini är precis som "the real thing".

Om du menar allvar så är det synd om dig.

Behöver nog inte säga mer.

nillon: Hårddisk från notebook och en långsam PPC-processor är inget recept på raketfart direkt.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Om du menar allvar så är det synd om dig.

Håller till fullo med dig.
(...tyvärr så är det inte tillåtet att pilla på burkjäkel hur som helst...)
Jäkla tur man får betalt för att sitta och titta på alla "timeouts"

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Håller till fullo med dig.
(...tyvärr så är det inte tillåtet att pilla på burkjäkel hur som helst...)
Jäkla tur man får betalt för att sitta och titta på alla "timeouts"

Du förstod säkert vad jag menade.... men okej, jag kan skriva det i klartext:

Du har levt under en sten de senaste 5-10 åren. Om du får timeouts i nätverket, tror du
seriöst att det beror på operativsystemet, som använder TCP/IP som alla andra OS?

Har du funderat över alla företag på vår lilla planet, som använder Windows-servrar och
klienter dagligen? Prestandan där är det minsann inget fel på. Tvärt om har Mac OS däremot
riktigt usel serverprestanda.

Tror du på fullt allvar att en x86-emulator, som körs på en långsam PPC-processor (Mac Mini)
ens är i närheten av prestandan i en "riktig" PC? Utav det jag har sett av VirtualPC, så är
WinXP snabbare på farsans gamla Celeron 600 med 384MB minne och Ati Rage Pro. Den
burken är 7 år gammal. Det enda som är utbytt är hårddisken (till en större och snabbare).

Välkommen till verkligheten.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hej!

Sitter i Jokkmokk och komm på att min mormor/morfar kanske behöver en dator. Tror att mac vore det bästa för dom, men dom vill nog inte ha en dator som liknar nått från yttre rymden. Så jag tänkte modda Debian så att det linkar Osx (eller vad nu mac os heter).

För det ända dom kommer att göra är att surfa lite grann samt att kanske kolla lote mail, skirva lite text och skriva ut den.
Inget windows anpassat iaf.
Samt att dom kommer ha
gratis linux support, från mig...

Du kommer ångra dig...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Hårddisk från notebook och en långsam PPC-processor är inget recept på raketfart direkt.

Du har inte testat en mini va? Mycket kvickare än man kan tänka sig.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Få linux att likna Osx?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Välkommen till verkligheten.

d:o

(skrivet från verkligheten... Orkar inte tjabba eftersom det inte ger ett skit, allra minst mig som sitter med skiten!)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

neco: Näe, kommer skeppa en dator up'n running. Och dom kommer inte behlva installera nått. Kanske dom vill ha nån annan fuktion, då fixar jag det..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Jag tror inte att din mormor och morfar blir speciellt överlyckliga över att ha ikoner och fönster som liknar Mac OS X, det gör det varken mer användarvänligt eller mer produktivt.

Det som gör att OS X är så passande för folk utan datorvana är inte det faktum att det är förbannat snyggt, utan det faktum att det är genomtänkt och har en genomgående logik i hela operativsystemet.
Detta finns det inget allternativ till, enbart OS X fungerar så bra som det faktiskt gör.

Nja, BeOS är förbannat fint på att vara extremt logiskt också. Dock finns ju inte orginalet kvar och stödet samt användningen är MYCKET mindre än många andra OS. Iof så har MacOS X en hel del som inte BeOS har och tvärtom.

Så ja, man kan väl säga att MacOS X är det enda systemet som är såpass genomtänkt.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Nja, BeOS är förbannat fint på att vara extremt logiskt också. Dock finns ju inte orginalet kvar och stödet samt användningen är MYCKET mindre än många andra OS. Iof så har MacOS X en hel del som inte BeOS har och tvärtom.

jag håller med, men beos död (och därmed haiku-projektets födelse) kan vara fördelaktigt i längden.

om:
haiku blir färdigt.
...och om:
drivrutiner till 'vanlig' hårdvara i framtiden släpps som opensource i större utsträckning än idag.
...och om:
jag fortfarande lever då ovanstående två punkter är verklighet.

...så tänker absolut jag hoppa på be-tåget igen.
ett opensource-os är ett principellt måste för mig i dessa tider med tcpa och allt-vad-det-kan-heta och jag litar inte i sammanhanget mer på jobs än gates.

haiku har potential att leverera ett, i mina ögon, bättre system än dagens floss-os och jag tänker inte fälla en tår den dagen då jag med gott mod kan kassera linux+x på min arbetsdator.

nu spårade jag lite offtopic. jag ber om ursäkt, men jag var tvungen att få det ur mig...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
en tysk förstås... varför är jag inte förvånad?!

.dk är danmark.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
.dk är danmark.

sak samma.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Hedersmedlem

Denna är helt ok också. För Gnome.

http://www.aqua-soft.org/board/showthread.php?t=5384

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denka
Mitt skrivbord;

http://www.denniskarlsson.com/pics/ext_post/fc4_screenshot2.p...

Riktigt stilfyllt om vi bortser från ikon texten

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubgirl
jag håller med, men beos död (och därmed haiku-projektets födelse) kan vara fördelaktigt i längden.

om:
haiku blir färdigt.
...och om:
drivrutiner till 'vanlig' hårdvara i framtiden släpps som opensource i större utsträckning än idag.
...och om:
jag fortfarande lever då ovanstående två punkter är verklighet.

...så tänker absolut jag hoppa på be-tåget igen.
ett opensource-os är ett principellt måste för mig i dessa tider med tcpa och allt-vad-det-kan-heta och jag litar inte i sammanhanget mer på jobs än gates.

haiku har potential att leverera ett, i mina ögon, bättre system än dagens floss-os och jag tänker inte fälla en tår den dagen då jag med gott mod kan kassera linux+x på min arbetsdator.

nu spårade jag lite offtopic. jag ber om ursäkt, men jag var tvungen att få det ur mig...

Mm, både BeOS och MacOS X är fina grejer. Dock måste man ju betala lite för att få köra det senare (hårdvaran).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.