ATI svarar på X1800 prestandatester

Permalänk
Melding Plague

ATI svarar på X1800 prestandatester

Vi har tidigare skrivit om Hardware Analysis recension av ATI:s grafikkort Radeon X1800 XT och Radeon X1800 Pro. Recensionen var inte direkt positiv och produkternas prestanda var inte heller helt övertygande. Nu har en anställd på ATI kommenterat det här testet på Beyond3D:s forum.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vem fasiken e Sander?

Det var Sander hit och Sander dit. Men vem fasiken e han?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

"Would ATI seriously bring 100 of Europe’s top press to a Technology Day where they can run whatever benchmarks they choose if we thought that we were going to lose?"

"The numbers shown do not match any pattern that we have for our next generation products."

"Either Sander lied - or his 'trusted source' set him up to look stupid on a global stage for printing made up results"

ATI verkar självsäkra, och sura på Sander.

En trevlig nyhet fanns också mitt ibland all Sander-bashing: "We have invited over 100 of Europe’s top press to our R520 Tech Day which takes place at the end of September."

Bra att det äntligen börja hända saker.

Rille: det var han som postade benchmarksen på X1800 på hardware analysis.

Och medans jag ändå skriver åt dig kan jag ju påpeka att det finns ett fel i din sig, närmare bestämt med minnet siffran efter BH är ns-ratingen så BH-12 minne skulle vara specade för 83.3Mhz eller PC1400 om du så vill

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Glömsk

Tack till Jasgripen för det här tipset.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Oavsätt vem Sander är vill jag slå han på käften .
Nvidia värkar vara panikslagna av R520 och gör nu vad som hellst för att sänka deras hype.
Hoppas de äkta testerna dyker upp någon gång.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Sander är killen som är ansvarig för "testet av X1800 XT". Han fick tydligen inte komma med på presskonferrensen i slutet av denna månaden där ATi kommer avslöja R520:s prestanda för pressen så han skrev "recensionen" för att svartmåla ATi och hotade i ett email ATi PR-ansvarige att han ska göra så ATi:s nya kort säljer sämre eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
"Would ATI seriously bring 100 of Europe’s top press to a Technology Day where they can run whatever benchmarks they choose if we thought that we were going to lose?"

"The numbers shown do not match any pattern that we have for our next generation products."

"Either Sander lied - or his 'trusted source' set him up to look stupid on a global stage for printing made up results"

ATI verkar självsäkra, och sura på Sander.

En trevlig nyhet fanns också mitt ibland all Sander-bashing: "We have invited over 100 of Europe’s top press to our R520 Tech Day which takes place at the end of September."

Bra att det äntligen börja hända saker.

Rille: det var han som postade benchmarksen på X1800 på hardware analysis.

Och medans jag ändå skriver åt dig kan jag ju påpeka att det finns ett fel i din sig, närmare bestämt med minnet siffran efter BH är ns-ratingen så BH-12 minne skulle vara specade för 83.3Mhz eller PC1400 om du så vill

Okej! Jag gissade att Sander hade gjort något sånt

Angående min sign, du vet. Det är -12, inte 12. Mina minnen är framtiden, min dator är framtiden!

[EDIT]
Artman: Mogen kille Sandman verkar vara. Smart också

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

hehe om det nu är sant att Sander hämnades på ATI, så ja, är han en riktig supergeek helt enkelt

Permalänk

nVidia darrar av skräck nu när Ati snart kommer med i leken. Att svartmåla Ati kommer bara göra det värre för nVidia, som går på Ati från flera olika håll. Min gissning: Sander jobbar antingen hos eller för nVidia.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
nVidia darrar av skräck nu när Ati snart kommer med i leken. Att svartmåla Ati kommer bara göra det värre för nVidia, som går på Ati från flera olika håll. Min gissning: Sander jobbar antingen hos eller för nVidia.

Men snälla, du menar väl inte allvar?! Du verkar själv jobba på nVidia och veta allt om hur folk darrar av skräck där:rolleyes:

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Men... Vart är sweclockers inbjudan??! Detta är ju hårdvarusajten numero uno efter HardOCP.

För övrigt tycker jag att Sassen är full av dynga och bör omgående packgällas (hängas upp i kulorna)! Smutskastning på hög nivå detta... Tidernas egotripp.

Permalänk

Grymt intressanta nyheter det här, alltid kul med lite "drama".
Keep up the good work och fortsätt följa den här storyn för satan!

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

Oj oj... så här lät det då inte i kommentarerna till den första nyheten. Då var det sågning av ATI som gällde, minsann.

Källkritik på hög nivå!

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se ett riktigt test av de ny kärnorna med pålitliga källor.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

[EDIT]
Jag tar bort detta pga jag blanda ihop saker. //Rille

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Då får man se ifall Ati tar ledningen dom närmaste månaderna iaf,
Sen tror jag inte nvidia är rädda då, dom har sålt Sli system sen början av året, så dom ligger nog bra till i budgeten.

Däremot Ati när kommer deras crossfire/moderkort? har endast sett i november att vissa datorbutiker in det.
Då kan man ju fråga sig när man får se tester runt jul/nyår? (tester utav oss, lite mer normala personer swec).

Nåja, känns lite väl sent när detta kommer, När AMD går över till DDR2, annan socket, mm nästa år
Men men det är ju alltid så 3-6mån, så är nya saker på ingång.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Kanske, kanske man ska ta detta också med en nypa salt. Inga tester är visade än och det är väl inte helt klart att den där Sander snubben har ljugit.
Det är väl klart att ATI dementerar, vad fan ska de annars göra?

Det roligaste med det hela det är att läsa fanboysens enormt insiktsfulla inlägg hela tiden. Både ATI's killar och Nvidias:) Kan inte fatta hur vissa människor blint håller fast vid ett särskilt märke och inte inser att det kan finnas saker som är bättre än vad de råkar ha i sin burk just nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Nu undrar jag DataNusse, är du imponerad över att ett X1800XL presterar 1000poäng mer än ett 7800GTX i 3dMark05? Om det nu stämmer att det är ett XL kort som testades, inte ett XT.

För när det var ett XT var du ju inte impad, då var du (konstigt nog i mina ögon) kritisk mot ATI och sågade de totalt.

Det var inte ens samma test där dom sa att X1800XT skulle få 1000 poeng mer i 3Dmark05. Det påståendet kommer från HKPC eller nått sånt om jag minns rätt. Dessa "falska" siffror som kommit nu som vi dessutom diskuterade så är ju X800XT sämmre än 7800GTX. Så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Och sen bara för att i det "falska" testet att X1800XL var det enda kortet dom rent fyskiskt SKULLE kunna få tag på betyder det inte att det behöver vara det. Kan lika gärna vara påhittade siffror. Jag tycker bara alla ska knipa tills de riktiga testen kommit.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Oavsätt vem Sander är vill jag slå han på käften .
Nvidia värkar vara panikslagna av R520 och gör nu vad som hellst för att sänka deras hype.
Hoppas de äkta testerna dyker upp någon gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
nVidia darrar av skräck nu när Ati snart kommer med i leken. Att svartmåla Ati kommer bara göra det värre för nVidia, som går på Ati från flera olika håll. Min gissning: Sander jobbar antingen hos eller för nVidia.

Vad har nVidia med det här att göra?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Det finns folk som får BETALT för att försvara sitt bolag de jobbar för.. Samma personer får också BETALT för att kasta skit på sina motståndar företag...
De flesta här får garanterat INTE betalt för det..

Lägger hellre krut på att gnälla på Nvidia, ATI mfl på att skapa bättre drivrutiner, snabbare kort och till billigare priser!!!

På så viss sparar ni iafall lite pengar när ni vill byta i detta fallet grafikkort..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Vad har nVidia med det här att göra?

Det är antagligen nVidia som håller på. Men det är självklart en långsökt teori.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Tror det är Elvis och JFK som ligger bakom, Jimmy Hoffa ville också vara med men han fick inte för han luktade kiss.

Lugna ner er med era teorier

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägger hellre krut på att gnälla på Nvidia, ATI mfl på att skapa bättre drivrutiner, snabbare kort och till billigare priser!!!

Tycker hellre du ska lägga energin på att gnälla på ATi som inte kan släppa sin kort på utsatt tid. Bara 5-6 månader försenad, fan själv ska veta hr mycket pengar de har förlorat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Det var inte ens samma test där dom sa att X1800XT skulle få 1000 poeng mer i 3Dmark05. Det påståendet kommer från HKPC eller nått sånt om jag minns rätt. Dessa "falska" siffror som kommit nu som vi dessutom diskuterade så är ju X800XT sämmre än 7800GTX. Så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Och sen bara för att i det "falska" testet att X1800XL var det enda kortet dom rent fyskiskt SKULLE kunna få tag på betyder det inte att det behöver vara det. Kan lika gärna vara påhittade siffror. Jag tycker bara alla ska knipa tills de riktiga testen kommit.

Okej! Då tar jag tillbaka det jag skrev!

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Ahh, då kanske det är Sander som ligger bakom detta då http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=503171

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Det är antagligen nVidia som håller på. Men det är självklart en långsökt teori.

Jag har väldigt svårt att tänka mig att nVidia skulle ligga bakom någon dirkekt smutskastning. Mer troligt är det nån (några) geekiga fanboys som fjantar sig. Stora företag som nVidia och ATi vet nog bättre än att bedriva pajkastning på gräsrotsnivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tycker hellre du ska lägga energin på att gnälla på ATi som inte kan släppa sin kort på utsatt tid. Bara 5-6 månader försenad, fan själv ska veta hr mycket pengar de har förlorat.

Ja det är iafall en början

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Jag har väldigt svårt att tänka mig att nVidia skulle ligga bakom någon dirkekt smutskastning. Mer troligt är det nån (några) geekiga fanboys som fjantar sig. Stora företag som nVidia och ATi vet nog bättre än att bedriva pajkastning på gräsrotsnivå.

Tycker *{c2c}*s inlägg visade rätt bra hur långt de egentligen är villiga att gå...

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk

Hm, vart är alla fanboys som deklarerade ATi:s undergång i förra nyheten?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2