Exportera mail och mappar från Thunderbird

Permalänk
Medlem

Exportera mail och mappar från Thunderbird

Förra gången jag la in min mail i Thunderbird var jag så dum att jag la in mailkontot som POP istället för IMAP vilket betyder att mailen laddas ner till datorn och tas bort från servern. Nu ska jag använda mailen på en annan dator istället och hittade till min förvåning ingen exporteringsfunktion.

I Outlook skulle detta ju inte vara något problem eftersom man då sparar mailen i en .pst-fil och bara lägger in dem på den nya datorn.

Någon som har en lösning till Thunderbird?

Vill ha över alla mail och mappar som de ligger nu. Ange gärna lite olika alternativ med olika funktioner om det finns. Dock inte alternetiv som att maila över alla mailen

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Hedersmedlem

Om du kan använda POP eller IMAP beror ju helt på servern, du kan ju inte välja valfritt om nu inte server stödjer båda förståss (men det låter kufiskt att ha en sådan lösning). Det går ju alltid att ställa in att mailklienten ska lämna meddelandena på POP3-servern
Om du går in på "Account Settings" och väljer "Server Settings" för något konto så har du en sökväg längst ner. Där sparas dina mail. Bara att leta sig dit.
Resten läser du här:
http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#q2.10

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Visa dolda mappar!

C:\Documents and Settings\"konto"\Application Data\Thunderbird

Kopiera, klart!

Permalänk
Medlem

Hur får man sedan in dem i Thunderbird igen?`

Har försökt i 3 timmar nu och börjar snart att gråta.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Lägg in dem i profilmappen? Har aldrig testat, men det borde vara så enkelt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju importera Eudora-mail.
Som det stod i länken så sparar Eudora det i ett simpel standardformat, samma som Thunderbird använder. De skriver ju att i andra klienter så ska man välja Eudora för att importera thunderbird-mailen.
Så konstigt vore det om det inte funka i thunderbird själv

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det är bara att klistra in de kopierade mapparna i C:\Documents and Settings\"konto"\Application Data\Thunderbird

Permalänk
Medlem

Precis, fast:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frhog
Det är bara att klistra in de kopierade mapparna i C:\Documents and Settings\"konto"\Application Data\Thunderbird\Profiles\03u4tjg.default

Visa signatur