DivX fyller fem år - firar med gratis programvara

Permalänk
Melding Plague

DivX fyller fem år - firar med gratis programvara

<font style="font-size: 10pt"><b>DivX fyller fem år - firar med gratis programvara</b></font> <small class="small">torsdag 29 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Idag fyller DivX fem år, och detta firar de med att erbjuda gratis nedladdningar av deras programvarupaket "DivX Create Bundle". Paketet innehåller DivX Converter, DivX Pro 6 codec samt DivX Player. Detta paket kostar i vanliga fall $19.99.<br /><br />Läs mer och ladda ner <a href="http://www.divx.com/anniversaryoffer/" target="_blank">här</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Snällt... men är detta något att ha? Jag använder VLC just nu, men man kanske behöver converter någon gång?

Permalänk
Hedersmedlem

Ptja varför inte? Jag laddade ner det för att det kan vara bra att ha för framtida bruk. Vem vet.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Precis vad jag behövde

Händer inte annars.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag Ace Mega Codec Pack

Permalänk
Medlem

VLC danke...

Permalänk
Medlem

Fasen, kunde ladda ner filen men fick aldrig nån mail med serialkey !?

Är det någon som har fått serial via mail ? Skrev till och med 2 gånger mitt hotmail adress

Permalänk

Jag har inte heller fått nån serial, skumt.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

hotmail blockerar mail därifrån

Permalänk
Medlem

Har samma problem, provade med tre olika e-mailadresser men inte på någon har det kommit något serienummer!!
Är det någon som har fått ett serienummer?

Visa signatur

wollf36

Permalänk
Medlem

Kör K-lite

Men kan juh alltid vara bra att ha det iaf

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Har VLC och ffdshow, men gratis är gott

Permalänk
Hedersmedlem

Jag fick serienummer så det fungerar.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Självklart är det inte codecsen för att läsa/deras skitspelare som är nyheten, dom har båda varit gratis sen starten... det är att dom har släppt verktygen för att komprimera sina egna filmer gratis! Tidigare har man varit tvungen att köpa eller "köpa" det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Nu testade jag med ett annat mail och ändå får man inget mail från dem...suck

Kan nån vänlig själ pm:a serialkey till mig ?

Permalänk
Medlem

Meen va jobbigt, drog hem standardpaketet igår och installerade, jaja, får väl byta då

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

divX... bah... Xvid ftw! Vlc, media player classic, gordian knot går alldeles utmärkt ändå.
och skall man tvunget köra divX kör man ju 3.11

Kudos dock för det fina initiativet
Kan tänka mig en massa andra modeller av firande som man sett inom olika
marknader... då mest i form av "jubileumsmedell, hosta upp orginalkostnad^10"
Så visst är det nice för de som faktiskt använder det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Jag får inte heller någon serialkey skickat, iof så har jag bara väntat i 5minuter men såna här saker brukar vara snabba....

Permalänk
Medlem

ingen cd key för mig mig heller
Har provat både hotmail och gmail

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som fått serial från dom ?

Visa signatur

"The only difference between suicide and martyrdom is press coverage"

AMD Athlon 64 X2 4400+, Corsair TWINX2048-3200C2, Asus A8N-SLI Premium, XFX GeForce 7800GT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av melkers
Är det någon som fått serial från dom ?

Ja....

Thank you for joining us in our fifth anniversary celebration and, if you are new to DivX, welcome to the family!

Today we are pleased to offer you the DivX Create Bundle, including the DivX Player, DivX Pro 6 codec and DivX Converter, absolutely free.

Here is your free DivX Create serial number:
***********

You can download the DivX Create Bundle from:
http://go.divx.com/divx/create/download/DivXCreate.exe

To learn more about what you can do with DivX software, read on.

Use DivX Converter to create high quality DivX media files with advanced features like scene selection menus and video metadata using a simple three step process: Drag, Drop, Click ‘Convert.’ DivX Converter uses the same advanced technology available in the DivX Pro 6 codec to compress your video but without the need to worry about advanced settings or third-party software. Store video on your hard drive, e-mail it to friends or even watch it right on your TV with any DivX Certified DVD player.

Use DivX Pro 6 to leverage the full power of the DivX 6 codec and create stunning high-quality video with compression that is hard to believe. The DivX 6 codec works like a plug-in inside many video applications and enables you to export production-quality DivX video straight from your editing environment with maximum control over quality and performance settings. If you are serious about creating professional digital video content you need DivX Pro 6. The DivX codec also adds DivX video playback support within many popular media players.

Use DivX Player to watch all types of DivX media, including DivX 3, 4, 5 and 6 video, and experience the new DivX Media Format in all its glory. The DivX Media Format, introduced in DivX 6, supports advanced interactive features like multiple subtitles, alternate audio tracks, interactive video menus, chapter points and video tags. DivX Player is a completely free download from DivX.com, so anyone can watch the files you make using the DivX Create package.

About the DivX Media Format

To learn more about the advanced features of the DivX Media Format, and to download a sample movie, visit:
http://www.divx.com/divx/dmf.php

About the DivX Converter MPEG-2/DVD Plug-in

Unfortunately we are not able to give away the DivX Converter MPEG-2/DVD Plug-in for free. If you want to convert MPEG-2/DVD sources to DivX, you may purchase it as an add-on for DivX Converter by following this link:
https://shop.divx.com/cgi-bin/cart?ID=196366&APX=5THMPEG2

Again, thank you for your interest in DivX video technology. We look forward to seeing your creations!

- The DivX Team

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk

Har inte heller fått serial number:S Kanske kommer imorgon...kommer det inte så får jag nöja med det då...

Permalänk
Medlem

Hm, redan slut? Inte för att jag tänkte använda det. Men gratis är alltid gott.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Har inte heller fått någon key. Provade med 3 olika mailadresser vid lunchtid.

Permalänk
Medlem

Sorry! The one-day DivX five year anniversary giveaway has ended.
(Try checking back in September, 2010.).
(kl.22.44)
Trodde det skulle gälla hela dygnet.

"Still waiting for your free serial number? Our giveaway was so popular that there is a large backlog in our mail servers. If you entered a valid e-mail address we will be continuing to send out serial numbers over the next two days. Remember that if you use an e-mail service with mail filtering your serial number may have been diverted into a bulk mail folder."

Så ha tålamod, fellow sweclockers, det kommer nog...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

noo! jag missade det!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Jag försökte anmäla mig igår men serialsen var slut.

Inte så konstigt kanske om vissa skickat in flera olika adresser.

Jaja ha det så kul med era 3-4 serials som ni får snart då

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D – Corsair 860i – Corsair H100i - Intel 4770K– MSI -GD65 – MSI 1080 Gaming X - Corsair 16 GB
Samsung 840 PRO 256 GB – Samsung 840 EVO 500 GB – Steelseries APEX M750TKL – Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Vad ska man ha sån skit till

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||