Vem snor egentligen användare från vem?

Permalänk
Medlem

Jag kör Gnu/linux och funderar på att sätta upp en mail server med FreeBSD mest för att känna på det.

Visa signatur

8D

Permalänk

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta (på serversidan).

Dock har jag planer på att få min windowsdator att gå mot Mac.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

jag kör linux och planerar inte att byta.

En intressant sak skulle vara samma fråga fast med Windows. Vet verkligen ingen som bytt från Linux till Windows, utan bara tvärtom.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Kör OS X och har inga planer på att byta...

När jag kör annat så är det windows eller linux som gäller..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Kör OS X och har inga planer på att byta...

Tyvärr inte tillräckligt mycket freeBSD för att gillas i tråden

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Tyvärr inte tillräckligt mycket freeBSD för att gillas i tråden

Nepp, därför jag röstade att jag inte passade i någon utav dom

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag kör Gnu/Linux och OS X... Funderar inte alls på att byta.. Verkligen inte till Windows i alla fall

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Medlem

GNU/Linux har i ca 10 år legat mig varmast om hjärtat. BSD-system har jag inte testat förrän för 3-4 år sen, och även om de är mycket kapabla och kompetenta så tilltalar de mig inte riktigt på samma sätt som GNU/Linux gör. Visserligen kör jag en del BSD-system, men mina produktionssystem är alltid GNU/Linux-baserade

Orsakerna är många, och alldeles för krångliga för att jag ska orka gå in mer detaljerat på dem (och de skulle ta upp alldeles för mycket plats).

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta.

Tänkte lägga in *BSD på servern, men jag vet inte hur olikt Linux det är och hur mycket jag behöver lära mig, så jag kör på med GNU/Linux.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Inaktiv

Använder GNU/Linux. Har aldrig gillat ports, portage är mycket smidigare. Dock kanske man får mer ordning i sitt system med ports än med portage.

Permalänk
Medlem

Jag kör OpenBSD på servern och Windows på min vanliga dator. Men är inne på att skaffa en till dator med FreeBSD för att slippa köra Windows mer än nödvändigt och ha lite att pilla med i vinter. Körde enbart FreeBSD innan men gick tillbaka till Windows efter ett och halvår med *nix-system, främst pga tidsbrist (läs flickvän).

Permalänk
Hedersmedlem

Kör GNU/Linux, funderar på att byta ut hela datorn med en FreeBSD-variant, främst pga begränsat minne men även för att lära mig lite av det också.
Saknar en VRM för att få ihop min gulliga burk dock =/

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

När du ställde frågan så blev jag mer intresserad. Tänkte testa FreeSBIE och sedan installera den på hårddisken om jag gillar det. Såg att det är byggt på FreeBSD 5.3. Kan man uppgradera till 5.4 enkelt?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta på "skrivbordsdatorn".

Däremot har jag funderat att iaf prova BSD på servern istället för linux.

Permalänk

Kör Linux och har inga planer på *BSD. Har redan testat, men det var ingenting för mig...

Permalänk
Medlem

Jag kör Gnu/Linux och win, räknas det som *bsd när man har en m0n0wall ?

Inga direkta planer på att byta

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Nepp, därför jag röstade att jag inte passade i någon utav dom

Samma här, jag kör blandat hej vilt, dock så litet Windows som möjligt.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jag kör GNU/Linux och vill byta till FreeBSD, men kan p.g.a mitt onda moderkort inte göra det. :] Bara vänta...

Visa signatur

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Permalänk
Medlem

"Jag kör GNU/Linux och funderar på att byta till FreeBSD" - men det gick som det gick.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Jag kör GNU/Linux och har inga planer till att byta till FreeBSD.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk

Kör GNU/Linux men är grymt sugen på att se vad GNU/Hurd har att erbjuda inom rimlig framtid. Antar dock att det dröjer ett tag innan Hurd är redo att ersätta Linux.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Kör Ubuntu vilket funkar nog bra för att jag inte ska vilja byta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tangerine
Kör GNU/Linux men är grymt sugen på att se vad GNU/Hurd har att erbjuda inom rimlig framtid. Antar dock att det dröjer ett tag innan Hurd är redo att ersätta Linux.

yeh microkernel roxxors your boxxors!

jag instämmer! gnulux för tillfället, men gnu-hurd och haiku ser spännande ut... (hoppas att iaf en av dem kommer fram i 'klämbar' version snart/alls.)

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Använder mig av båda systemen och har inte några planer inom överskådlig framtid på att sparka ut endera.

Visa signatur

> Jaså, ere så?

Permalänk
Medlem

Jag kör FreeBSD på min server/firewall, och GNU/Linux på min workstation. Olika system för olika ändamål, allt i en perfekt symbios.

Permalänk
Medlem

Tycker alla barnen kan kolla in nya freebsd.org

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Tycker alla barnen kan kolla in nya freebsd.org

Vad menar du? Den är väl ganska fin, tycker jag.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

jo, inget fel på den.
men man kanske borde ta och skära ner lite på det blå ambientljuset på djävulssmurfen bara...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Kör dualboot windows/linux. Ska gå över helt till Linux inom nån vecka. Har länge tänkt köra linux men tycker det är först nu de har kommit såpass långt så det är lönt. Även om kompileringen kan knäcka en ibland.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kör GNU/Linux och har inga planer på att byta, testade FreeBSD på servern men det åkte ut efter tre timmar...

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない