Permalänk

2 Problem, gdm och mysql.

Först: Jag installerade Debian r0a för ett tag sen och uppdaterade allt till unstable versionen. Då kunde inte gdm ändra session. Jag försökte installera om det osv men det funka inte iaf. Det kan ju vara att det bara är en unstable bugg men jag testa det på en annan dator jag har här och gdm funkar inte som den ska på den heller.
Går det att ändra session genom någon config fil?

Edit: Mina gamla debian skivor som jag installera med förut hade en fungerande version av gdm, men om jag tar den versionen från pool i de skivorna så funkar det inte iaf.

Andra:
När jag försöker installera mysql-server så kan mysql inte starta, den säger att den inte kan starta eller inte kan hitta mysql.sock.
Att jag ska kontrollera att den finns och körs. Ok, den finns inte, now what?

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk
Medlem

Angående MySQL så måste du kommentera bort raden old_passwords = 1 i /etc/mysql/my.cnf

Permalänk

Re: 2 Problem, gdm och mysql.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekenstein
Först: Jag installerade Debian r0a för ett tag sen och uppdaterade allt till unstable versionen. Då kunde inte gdm ändra session. Jag försökte installera om det osv men det funka inte iaf. Det kan ju vara att det bara är en unstable bugg men jag testa det på en annan dator jag har här och gdm funkar inte som den ska på den heller.
Går det att ändra session genom någon config fil?

Edit: Mina gamla debian skivor som jag installera med förut hade en fungerande version av gdm, men om jag tar den versionen från pool i de skivorna så funkar det inte iaf.

Andra:
När jag försöker installera mysql-server så kan mysql inte starta, den säger att den inte kan starta eller inte kan hitta mysql.sock.
Att jag ska kontrollera att den finns och körs. Ok, den finns inte, now what?

Tackar, ska kolla upp detta.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^