Ni som använder home.se som mailleverantör!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Nov 2002

Ni som använder home.se som mailleverantör!

Jo det är så att jag försöker få home.se att fungera i mailprogrammet som finns i panther, har även testat thunderbird (firefox's mailprogramm) men det hjälper inte heller.

Har skrivit in smtp.home.se som utgående server, men det går inte att skicka mail änndå. Även att hämta mail är jobbigt då programmet inte hämtar alla mail utan bara ett fåtal. När jag loggade in på min mail via deras hemsida så hade jag massa olästa mail där.

Hade varit tacksam om någon skulle kunna skriva ner adresserna för ingående och utgående, pop3 och allt sådan till antingen os x inbyggda mailprogramm eller till thunderbird.

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2004

Hittade ett mail jag fick från Home.se den 1 sep 2004, där det stod att de spärrade port 25 så att smtp.home.se inte fungerade längre.

Istället skulle man lägga till den smtp man hade som internetleverantör.

TeliaSonera: smtprelay1.telia.com
Spray: smtp.spray.se
Tele2/Swipnet: smtp.tele2.se
UPC/Chello: smtp.chello.se
Bredbandsbolaget: smtp.bredband.net
Glocalnet: smtp.glocalnet.net

Gigabyte GA-AB350 Gaming 3...AMD Ryzen 5 1500X...Wraith Spire
Corsair Vengeance LPX Red 2x8GB 3200MHz...XFX Radeon R9 380 DD XXX OC 4GB...Samsung S27E390H
Samsung 850 EVO 250GB...WD 1TB...WD 2TB...Bitfenix Neos Black/Silver...XFX Core Edition 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2003

smtp.home.se funkar för mig.. har skickat 20-tal mail och det funkar

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

*tråd flyttad*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av batjohan
smtp.home.se funkar för mig.. har skickat 20-tal mail och det funkar

Man måste vara bakom deras brandvägg för att det ska funka har jag för mig. Jag antar att du använder dem som isp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Jag har BBB Adsl (före detta Bostream) och jag har följande inställningar:

pop3.home.se
smtp.home.se

Kom ihåg att ha med "@home.se" i användarnamnsfältet, dvs använda hela e-postadressen som användarnamn.

Dock har home haft väldigt mycket driftstörningar på senaste tiden. Typ varannan gång jag försökt kollat mail:en har servern inte svarat.

"...trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sometown
Registrerad
Okt 2001

somsagt smtp server efter isp så kommer det fungera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jun 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lempa
Man måste vara bakom deras brandvägg för att det ska funka har jag för mig. Jag antar att du använder dem som isp?

Jag har Spray som isp..
I Thunderbird har jag ställt in smtp.home.se som smtp server.. det funkar rätt bra.
Så länge jag har kommit åt pop3.home.se så har smtp.home.se funkat..