Jämförelse av två hårddiskar på 400GB

Permalänk
Melding Plague

Jämförelse av två hårddiskar på 400GB

<font style="font-size: 10pt"><b>Jämförelse av två hårddiskar på 400GB</b></font> <small class="small">måndag 10 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Tyvärr är det inte Seagates nyaste modell <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=511125" target="_blank">Barracuda 7200.9</a> i test, det är Seagate Barracuda 7200.8 och Hitachi Deskstar 7K400. The Tech Zone har jämfört dessa två hårddiskar på 400GB vardera och i följande test får vi bland annat se vilka fördelar NCQ (Native Command Queuing) kan föra med sig.<br /><br /><i>"So today we will review two of the biggest hard drives currently on the market. The first drive is the 400GB Hitachi Deskstar 7K400 which features five 80GB platters, 8MB of cache, a 7,200RPM rotation speed, and a 8.5ms average seek time. We will also look at the 400GB Seagate Barracuda 7200.8 which carries basically the same specifications as the Hitachi drive except that the Seagate has a 8ms average seek time rather than 8.5. Both the drives in this review use the SATA 1.5Gb/s interface. However, they are also available in PATA if needed."</i><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://www.thetechzone.com/?m=show&id=388&page=1" target="_blank">The Tech Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt Trevlig.. synd att att dom kostar 2400kr+

Permalänk
Medlem

hmm... hur fan kan man fylla en 400gb disk på laglig väg??

Visa signatur

Ignoscere divinum

Permalänk
Medlem

Finns mängder av sätt. Behöver väl bara hålla på lite halvt med vido redigering så lär man nog behöva plats...

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplash
hmm... hur fan kan man fylla en 400gb disk på laglig väg??

hmm...vad menas med "på laglig väg"?

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

finns lagliga sätt att tanka mp3 på samt filmer..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Hur var ljudnivån? Såg inte något om det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplash
hmm... hur fan kan man fylla en 400gb disk på laglig väg??

Man får ju fortfarande framställa kopior för privat bruk. och sen finns det ju fria dvd:er och mp3 or..

Permalänk
Medlem

Jag vågar fortfarande inte köpa "Deathstars".

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplash
hmm... hur fan kan man fylla en 400gb disk på laglig väg??

Det finns massa betalporrsidor där man kan ladda ner massa filmer. Bara börja ladda så fort man skaffat en så har man en årsförbrukning.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
Det finns massa betalporrsidor där man kan ladda ner massa filmer. Bara börja ladda så fort man skaffat en så har man en årsförbrukning.

e du insatt eller?

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Jag vågar fortfarande inte köpa "Deathstars".

Jag har en gammal 120GB s.k Deathstar i en av min burkar.. den är online 24/7 o har varit det i fler år nu .. det är den disken som har hållit längst för min del

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Jag vågar fortfarande inte köpa "Deathstars".

Synd då går du miste om bra HD.
Deathstar var väl under IBM tiden och det är flera år sen. Döm inte dom nu för nåt som har hänt 1 gång för länge sen. Folk världen över köper Hitachi Deskstar och är fungerar utmärkt.
Det är som att säga t.ex att om din Volvo har krånglat eller motorn gått sönder så köper du aldrig mer Volvo. Tänk om din nästa bil Toyota går oxå sönder slutar du köpa den oxå. Snart har man inte mycket att välja. Återstår att cykla eller åka kollektivt.

Själv sitter jag med Hitachi 4st sata diskar 7K250 och anser att det är det mest kompletta HD. Har oxå Seagate men när jag jämför dom 2 så går min röst starkt till Hitachi.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Det är som att säga t.ex att om din Volvo har krånglat eller motorn gått sönder så köper du aldrig mer Volvo. Tänk om din nästa bil Toyota går oxå sönder slutar du köpa den oxå. Snart har man inte mycket att välja. Återstår att cykla eller åka kollektivt.

Då köper man citroën.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xplash
hmm... hur fan kan man fylla en 400gb disk på laglig väg??

Har 3 x 250 + 2 x 160 och behöver mer.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.