Permalänk
Medlem

CLI FTP-klient med SSL

Hej!

Jag söker en FTP-klient i cli med stöd för SSL. FXP och TLS vore fint det också men är inget måste. Borde vara enkelt att hitta tycker man, men faen jag hittar inget :/

Fick tips om pftp men lyckades aldrig installera det ordentligt. Fanns inte i ports så jag vart tvungen att baka, och då dög någon konstig error opp.

Klienten ska köras på ett freebsdsystem.

Tips, någon?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer så här långt:

root# gmake static cd src;gmake static;cd .. gmake[1]: Entering directory `/home/oliver/pftpfxp-mew/src' g++ -c -Wall -D_REENTRANT -I../include -O2 -I/usr/include -DTLS server.cc server.cc: In member function `void CServer::SortFilelist(bool, bool)': server.cc:5360: error: array bound forbidden after parenthesized type-id server.cc:5360: note: try removing the parentheses around the type-id server.cc:5361: error: array bound forbidden after parenthesized type-id server.cc:5361: note: try removing the parentheses around the type-id gmake[1]: *** [server.o] Error 1 gmake[1]: Leaving directory `/home/oliver/pftpfxp-mew/src'

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lftp är fint.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

cd /usr/ports/ftp/lftp ; make install älska

Tack Bamsefar

Edit: Hur laddar man ned en hel katalog? Har lyckats ladda hem en fil genom "get remote_file.txt /local/path" men det vägrar fungera för hela kataloger. Har läst man pages samt tutorial men blev inte mycket klokare.

Edit 2: Man pages är guld "mirror /remote_dir /local_target/"

Visa signatur