Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003

OS X, information sökes

Behöver lite information inom vilka områden som Mac OS X har övertaget gentemot Windows. Hoppas hitta några hemsidor som skriver om detta men har inte lyckats hitta några.
Med andra ord inom vilka områden är OS X ledande och likadant för Windows

T.ex. så är väl Mac OS X bättre på media hantering (behöver inte vara sant, då det kanske är själva proccessorn som gör att mac är bättre på multimedia)

I vilket fall som helst så skulle jag vilja ha lite käller eller om ni vet själva inom vilka områden OS X är ledande.

p.s. Inte nackdelar och födelar mellan dem utan som i ex jag angav, hoppas ni förstår vad jag är ute efter

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

< http://forum.sweclockers.com/search.php?s= >

Finns sidor på google oxå - sök på "os X Xp compare" så borde du hitta massor, ex.v. xvsxp.com
Men vad som är "övertag" kan man ju undra…

Vad är ett övertag???

Me fail english, thats unpossible!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2003

Alltså bättre på hantering av multimedia och därför används det i den och den miljön, det var lite så jag tänkte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffe79
Alltså bättre på hantering av multimedia och därför används det i den och den miljön, det var lite så jag tänkte.

I så fall kan man säga att Mac inte har övertag och har övertag lite beroende på vad man menar med multimedia och hur man vill jobba och mot vad…
Ganska precis så faktiskt

Me fail english, thats unpossible!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västervik
Registrerad
Nov 2004

www.xvsxp.com

Där står ALLT

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002

Finns i alla fall en sak som gör att Mac OS X rockar f-n så mycket bättre än XP.
RIKTIG multitasking.

Klar skillnad på hur xp hanterar multitasking jämfört med OS X.
Jag kan inga tekniska förutsättningar, bara vad jag upplevt.

Få en frysning i utforskaren så kan du knappast plocka upp ett nytt fönster och jobba med något annat.
Släng i en tom cd-skiva, så tar det många sekunder innan utforskaren orkar svara igen.
Har du dessutom en dåligt bränd skiva så får du ännu större problem.

OS X och Linux fixar sådant galant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Dec 2001

dra ut nätverks sladden när du har mountade enheter i osx och du får problem

PC:Intel i7 6850K, 32 GB ram, 512GB Samsung 950 PRO m.2, EVGA 1080GTX ACX 3.0@2100Mhz boost, Win 10, Dell 3011&U2412M
Mac: MacBook Pro 13" 2,9GHz, 8GB, 256GB, TouchBar, macOS 10.12 | Kamera: Nikon D610

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash

Bara med Samba(Och det är fanemig Microsoft som byggt upp standarden för Windows Share)... Och tror det löst sig bättre i Tiger allafall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Apr 2002

Jag har då haft problem med hängda AFP-monteringar också...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

Jag också (AFP alltså)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2002

Hmm, inte märkt av det på länge, men testade nu, var tydligen så...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002

Denna typ av trådar som brukar gunga på flamewar-gränsen. Det brukar pendla mellan person och person av vad som räknas som ett faktiskt "övertag".

Min svävare är full av ålar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash

Aha, visste inte det.
Har i och för sig aldrig ryckt ut en sladd, däremot händer det att jag försöker bränna skivor lite då och då

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Dec 2001

Startade precis om datorn bara för att jag bytte mellan två nätverk gillar inte dom problemen kanske kan vänta 5 min så funkar det men vem orkar det egentligen?

Annars funkar väl det mesta acceptabelt med OSX, men inget jag skulle vilja använda permanent iaf.

PC:Intel i7 6850K, 32 GB ram, 512GB Samsung 950 PRO m.2, EVGA 1080GTX ACX 3.0@2100Mhz boost, Win 10, Dell 3011&U2412M
Mac: MacBook Pro 13" 2,9GHz, 8GB, 256GB, TouchBar, macOS 10.12 | Kamera: Nikon D610