Filöverföringsproblem, WinXP->OS X

Permalänk
Medlem

Filöverföringsproblem, WinXP->OS X

För några dagar sedan fick jag hem min iBook, och efter att ha tittat runt lite allmänt i OS X så var det dags för överföring av vissa filer från min dator med Windows XP till iBooken.

Drog hem en FTP server som heter FileZilla till win burken. Kopplade upp mig via finder. Dock så uppstår det rätt tidigt ett problem, vissa kataloger kan jag inte öppna och visa filer kan jag inte ladda ner. Verkar som det på något sätt skilljer hur tecken tolkas. Är det något som kan fixas med någon inställning eller kanske bara ett annat program, antingen till windows eller os x?

Blev lite paff eftersom jag aldrig har haft något liknande problem tidigare när jag kopplat ihop win <-> linux eller win <-> freebsd via ftp.

Man kan flytta vilka filer som helst genom att bränna ut dom på dvd, men det var inte riktigt den lösningen jag hade tänkt mig

Hoppas att någon här har något bra tips.

Permalänk
Medlem

Dela ut filerna i Windows bara.

Permalänk
Medlem

Tack, att jag inte tänkte på det

Nu kan jag i alla fall få över mina filer när jag vill. Men om det är någon som vet varför jag får problem med ftp så får ni gärna förklara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tossen
Nu kan jag i alla fall få över mina filer när jag vill. Men om det är någon som vet varför jag får problem med ftp så får ni gärna förklara.

Det enda jag vet är att ftp egentligen bara stödjer 7-bit ASCII, och att lösningarna för att hantera fler tecken är många, olika och sinsemellan inkompatibla.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!