Shuttle XPC SD11G - Keep It Simple, Silent

Permalänk
Melding Plague

Shuttle XPC SD11G - Keep It Simple, Silent

<font style="font-size: 10pt"><b>Shuttle XPC SD11G - Keep It Simple, Silent</b></font> <small class="small">torsdag 13 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Shuttle har i dagarna lanserat en SFF-barebone för Pentium M. Datorn heter XPC SD11G och tanken är att den ska vara tyst men kraftfull, detta genom att använda en mobil, kall processor och ett externt nätaggregat. Funktioner är 7.1-ljud, inbyggt grafikkort och nätverkskort samt en hög USB 2.0 och FireWire. Hela datorn ska inte föra mer oväsen än 24 decibel, vilket är mycket lågt. Priset på datorn ska enligt uppgifter vara lågt.
<br />
<br /><a href="http://www.xbitlabs.com/news/mobile/display/20051012210008.ht..." target="_blank">X-bit labs</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn, this is really sweeeet. En sån här skulle jag lätt kunnat köpa, om jag hade cashen det vill säga.

Den e dock rätt dyr, 4000kr, om jag har räknat rätt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Hedersmedlem

Helt klart intressant som HTPC

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt..... jävla stilrent chassi också...

Permalänk
Medlem

Enligt shuttle själva har dom kört dom biffigaste graffekorten på den. Ska nämnas att det är ett passivt externt nätagg. Ett passivt graffekort i denna och du har en riktigt snygg och tyst speldator. Inget prestandamonster men den funkar. Dock lär det bli ganska dyrt...

Permalänk
Medlem

Enligt M3 eller om de tvar hemmabio så klarade inte en htpc i test där med Pentium M att ge kraft nog för att spela upp HDTV filmer.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem

Aww.. Vill-ha-mätarn går nästan ibott.

Permalänk
Medlem

Med ett av de senaste grafikkorten så får du tillräckligt med kraft för h.264, tom ett X1300 borde räcka, och de går att få passivt kylda.

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Enligt M3 eller om de tvar hemmabio så klarade inte en htpc i test där med Pentium M att ge kraft nog för att spela upp HDTV filmer.

Jag kan spela upp 720P på min laptop med en Banias 1.6 (Gamla Pentium M kärnan). Så med dagens 2.1GHz Dothan ska dom nog klara 1080i med.

Kan iallafall spela upp 720P, 1080i, 1080P på min stationära med en 1.6 Dothan klockad till 2.7.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Riktigt smart med externt nätagg. Att det inte använts så mycket tidigare, förutom i Mac Mini, är lite konstigt.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Appro på shuttle.

Såg den igår

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow en Honda Shuttle.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Externt nätagg?

Permalänk
Medlem

jopp, lite som med bärbara, en trafo som är utanför datorn = ljudlös.

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Riktigt smart med externt nätagg. Att det inte använts så mycket tidigare, förutom i Mac Mini, är lite konstigt.

Shuttle har faktiskt en modell sen tidigare med externt nätagg: Zen XPC http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/searchcall-12/se...

Permalänk

Trevligt, har efterlyst en Shuttle med Pentium M ända sedan Aopen släppte sin barebone med Pentium M. Ser ut att kunna bli riktigt tyst, men ändå hyfsat kraftig. Synd bara att Pentium M är lite dyr...

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

en källa på 24DB kan man inte höra på 1 meters avstånd om inte ens mindre. du hör antagligen dina hjärtslag mer. men man får skaffa HDD som är tyst åsså och upphängning

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Snyggt!!
det är nog fan den första som som ser skön ut..

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Riktigt smart med externt nätagg. Att det inte använts så mycket tidigare, förutom i Mac Mini, är lite konstigt.

Det har använts i den kanske inte fullt så kända EZ-Buddie och fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kicking_kangaroo
Det har använts i den kanske inte fullt så kända EZ-Buddie och fungerar riktigt bra.

Jaha, det har det. Okej, konstigt att det inte är fler som använder det då

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!