[UBUNTU] någon som vill dela med sig av en ordentlig sources.list?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004

[UBUNTU] någon som vill dela med sig av en ordentlig sources.list?

Efter att ha följt guiden på www.ubuntuguide.org som verkar aningen oupdaterad så finns det massa fel i min /etc/apt/sources.list och skulle bara vilja fråga om nån kan dela med sig av sin sådana fil med många och fungerande mirrors.

vore skönt så man får bukt med alla felmeddelanden man får så fort man kör apt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Apr 2002
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perno
Här. Breezy alltså.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5860510...

kör Hoary

fördelar med att byta till Breezy?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
kör Hoary

Fördelar med att byta från Windows 98 till Windows 2000? En massa nytt att leka med! Hoppet från 5.04 -> 5.10 var mycket större än vad jag hade förväntat mig själv.

SWECLOCKERS.COM
Stationär: i7 4790K @ 4,6 GHz, GTX 1080 8GB, 16GB DDR3, Corsair Hydro H100i, Corsair AX760, Bitfenix Prodigy mITX
Laptop: Apple Macbook Pro Retina 15" Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderhamn
Registrerad
Apr 2002

Fördelar är väl att det är nytt och stöder mer har inte märkt av att det är ostbilt än iaf.

Men om du inte vill byta så byt ut ordet breezy mot hoary i /etc/apt/sources.list

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX

Nya GUI-program för inställningar, fungerande ljud för inbyggda ljudkretsar från början, bredare hårdvarustöd, nya versioner av många program, splashscreen.

Sen lite subjektiva prylar jag märkt som till exempel att systemet känns lite snabbare etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Nya GUI-program för inställningar, fungerande ljud för inbyggda ljudkretsar från början, bredare hårdvarustöd, nya versioner av många program, splashscreen.

Sen lite subjektiva prylar jag märkt som till exempel att systemet känns lite snabbare etc.

låter fint. får bli det då.