Ersättare till outlook i linux

Permalänk
Medlem

Ersättare till outlook i linux

Nu återstår till sist bara ett par småsaker innan jag nöjd kan luta mig tillbaka och lämna microsoft bakom mig.
Flera års flitigt användande av outlook har resulterat i en hel del kontakter/mail/kalender som jag nu gärna vill ta med mig till linuxflytten så min fråga är nu följande:

Vilket program är lämpligt att använda istället för outlook och hur migrerar jag enklast den gamla informationen?

För närvarande är det Suse 10.0 med KDE installerat och windows finns sparat på en gammal partition tills flytten är klar.

Permalänk

Firebird!
Har inte använt det mycket själv så jag kan tyvärr inte besvara dina andra frågor.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem

Thunderbird (inte Firebird) funkar bra om man mest vill kolla sin e-mail. En bättre ersättare för Outlook vore kanske Evolution.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk

Tänkte firebird.
Kom fram till att den inte hette så o s v, länken går till Thunderbird.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk

Sylpheed tycker jag fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Kontact om du kör KDE, kanske det mest kraftfulla.
Evolution är väldigt bra också!

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem

pine ftw!

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Startade en tråd i ett annat forum också och sammanfattningsvis ser rekomendationerna ut så här:
2 x Thunderbird
2 x Evolution
1 x Sunbird
1 x Sylpheed
1 x Kontact

Dock har ingen angett hur man kan gå till väga för att migrera datan från outlook och mitt sökande på nätet har bara resulterat i ett tips om att först migrera allting till outlook express och därefter till Tbird. Måste väl ändå finnas något smidigare sätt, eller?

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag använder Evolution, är att det går väldigt smidigt att synkronisera min mobil (Z1010) och Evolution via BT.