Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

torrent i ubuntu?

testade en torrent i ubuntu men fick error från trackern.
porten e svartlistad.. men hur ändrar jag?? programmet har ju inga inställningar

testade sen att installera azureus med hjälp av howto på deras sida (utan att installera java för jag hörde att ubuntu redan hade ngn java), men det händer aldrig ngt.. röd ikon till vänster och 0% hela tiden, testade att ta torrents från flera olika sidor.

ngn enkel lösning på problemet?

edit: testat 2 andra torrentklienter nu.. nerladdningarna börjar aldrig! kör random port eller väljer en hög som inte är upptagen. datorn sitter inte i router och om jag startar upp xp funkar torrents perfekt

edit2: funkade när jag återställde passkey. vet inte varför, men men..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

Låter mer som ett problem med nätet av något slag... glömt forwarda nån port.. eller likande..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

ubuntu måste väl ha någon java-grej för att kunna få igång azureus? (jre eller nåt liknande..)

Kör du x86 så kan du ladda ner "ubuntu-addon" som har med just azureus och annat bra-o-ha...
http://www.mrbass.org/linux/ubuntu/

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2001

Testa bittorent klienten Rufus annars, tycker jag är riktigt smidig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Täby
Registrerad
Jul 2001

Testa originalet. Tanka ner tar-filen här: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=33044&p...

Packa upp, gå in i katalogen med Python-filer och kör: ./btlaunchmanycurses.py ./

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

om du vill använda azureus funkar det inte med gnu java (eller vad det är), testa att installera j2re1.4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

det där har ju med att vissa *hrm* olagliga sidor blacklistar de vanliga BT-portarna, och har således inget med klienten att göra