Permalänk
Medlem

GimpShop och gvim

Har två problem jag inte hittar någon lösning på
1. Skulle installera gimpshop
http://plasticbugs.com/?page_id=294
Då klagade den på att jag hade redan en nyare gimp installerad. Så jag tog bort den gamla med yum och installerade denna rpm istället.
Väl installerat så funkar inte kommandot gimp, den hittar inget. Det enda jag kan köra är gimp-2.2, och jag får då upp gimpshops startruta.
Men när den är klar är det endå gamla vanliga gimp som syns. Kan det vara gamla inställningar från gimp som ligger och skräpar?

2. gvim , jag har slängt på radnumrering, men den lämnar så mycket plats på sidan, upp till, uhm, 99999 får nog plats, vilken är lite onödigt mycket. Kan jag ta ner på denna kolumn?
Och sedan skulle jag gärna vilja ändra färgen bakom numreringen också.

Permalänk
Medlem

1. Skillnaden mellan GimpShop och Gimp är i princip noll, lite ändrade menyer bara. Du får inte ett MDI fönster som jag tror är det du vill ha. Lär dig använda vanliga Gimp istället.

2. Hmm har ingen aning, m0rec vet säkert

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Nej jag vill inte använda vanliga gimp och jag vet att skillnaden bara är hur menyerna är upplagda.

Fråga 2 har jag redan fått svar på nu, behövde visst installera vim 7 för att kunna ändra det.

Permalänk
Hedersmedlem

Lunke: Och vad menar du med det?

Hmm, soft att man kan ändra det individuellt i Vim 7, innan dess var man tvungen att modifiera temat man använde.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Lunke: Och vad menar du med det?

Hmm, soft att man kan ändra det individuellt i Vim 7, innan dess var man tvungen att modifiera temat man använde.

Det brukar alltid vara du som svara på frågor om vim

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Hedersmedlem

Mjo, har ju tydligen fått ett litet rykte som Vim-användare här.

Isbjörnen Igor har ett par gånger nämnt liknande saker. 8]

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Så det är alltså möjligt även i vim 6.* ?
Hmm, det låter intressant, jag tror jag skall vänta tills en stadig version av vim 7 är ute innan jag byter till den