lineakd och Media-Detect plugin.

Permalänk
Medlem

lineakd och Media-Detect plugin.

Är det någon som kör lineakd och fått media-detect att fungera ordentligt?

När jag testar (i detta fallet knappen NEXT...), så får jag bara;

sh: -c: line 0: syntax error near unexpected token `NEXT' sh: -c: line 0: `EAK_MEDIADETECT(NEXT) &'

Jag tog exempelkonfigurationen för media-detect ifrån ovanstående adress (de definierade Amarok och XMMS, vilket är vad jag behöver), och min lineak.conf ser ut som följer;

CdromDevice = /dev/cdrom Display_align = center Display_color = 0aff00 Display_font = -adobe-helvetica-bold-r-normal-*-*-240-*-*-p-*-*-* Display_hoffset = 0 Display_plugin = internal Display_pos = bottom Display_soffset = 1 Display_timeout = 3 Display_voffset = 50 KeyboardType = MMNK MixerDevice = /dev/mixer Screensaver = conffilename = /home/XXX/.lineak/lineakd.conf keystate_capslock = keystate_numlock = keystate_scrolllock = Calculator = xcalc Close = Forward = Help = Log off = Mail = mozilla-firefox 'www.gmail.com' Media = 'xmms --p' Messenger = kopete Mute = EAK_MUTE My Documents = konqueror '/mnt/win_d/' My Music = konqueror '/mnt/win_d/share/music' My Pictures = konqueror '/mnt/win_d/share/pictures' New = Next = EAK_MEDIADETECT(NEXT) Open = Play|Pause = EAK_MEDIADETECT(PLAYPAUSE) Previous = EAK_MEDIADETECT(PREVIOUS) Print = Redo = Reply = Save = Send = Sleep = xlock Spell = Stop = Undo = VolumeDown = EAK_VOLDOWN VolumeUp = EAK_VOLUP Web|Home = konqueror 'home/XXX/'

Vad har jag gjort fel?

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.

Permalänk
Medlem

Prövat med citationstecken?
typ:

Play|Pause = "EAK_MEDIADETECT(PLAYPAUSE)"
Previous = "EAK_MEDIADETECT(PREVIOUS)"

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen var det en gammal version av default-plugins i vår repo, tog hem den senaste tarbollen och voila.

Jag hade med andra ord inte pluginet installerat.

Visa signatur

Allt bra blir bättre med öppen källkod.