Recension av Corsair TWINX 2GB 4400

Permalänk
Melding Plague

Recension av Corsair TWINX 2GB 4400

<font style="font-size: 10pt"><b>Recension av Corsair TWINX 2GB 4400</b></font> <small class="small">måndag 31 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.bonafidereviews.com " target="_blank" >Bona Fide Reviews</a> har tagit en titt på Corsair nya överklockningsminnen, TWINX 4400.<br />Det speciella med detta är att dessa minnen tidigare har funnits tillgängliga men endast i storlekar om 2x512 MB. Det är alltså två stycken 1024MB stickor som testas och de ser onekligen bra ut. De har Corsairs lite speciella kylfläns med ljusdioder och därmed är stickorna i sig ganska tjocka.<br /><br />Tråkigt nog testas dessa minnen mot två andra 2x512-paket från Crucial och OCZ. Det skulle dock vara mer intressant om de testades mot Crucial Ballistix Tracer, Mushkin Redline eller andra klockningsvänliga minnen i samma storlek.<br />Corsair TwinX presterar dock bra och kommer upp i 283 MHz med latenserna 3-4-4-8. Frågan är bara vad priset blir då det kan avgöra minnets popularitet.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.bonafidereviews.com/article.php?id=110&page=1"target="_blank">Bona Fide Reviews.</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det heter Lusdiod inte ljusdiod.

Trevligt med lite 1gigsmoduler som klarar av att klockas Lär bli ett par sådanna till mig om de inte kostar allt för mycket.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Det heter Lusdiod inte ljusdiod.

Trevligt med lite 1gigsmoduler som klarar av att klockas Lär bli ett par sådanna till mig om de inte kostar allt för mycket.

Säker på att det inte heter Lysdiod?

Permalänk
Medlem

Säker på att det inte är ironi? För egen del är jag mest sugen på OCZ 2 GB-kit med DDR500 med vettiga latencys som datorbutiken har till vettigt pris...när dom nu får in det. Det kittet finns testat på Anandtech för inte så länge sen.