Exposé-funktionen Visa skrivbord beter sig underligt

Permalänk
Medlem

Exposé-funktionen Visa skrivbord beter sig underligt

Jag brukar ha programmen Safari, Adium, Colloquy och iTunes öppna. När jag trycker F11 för att visa skrivbordet så växlar beteendet mellan:
1. dom aktiva fönsterna försvinner tills jag trycker F11 igen (vilket jag föredrar),
2. dom aktiva fönsterna försvinner en sekund för att sedan komma tillbaka.

Är det någon som upplever samma problem som mig eller vet hur jag kan ändra så att det första alternativet är gällande? Jag har letat i Systeminställningar utan att hitta något.

OS X 10.4.2

Edit:
Meningen är väl att kort tryck + kort tryck visar och döljer skrivbordet medans ett långt tryck ska visa tills man släpper för att sedan dölja. Jag upplever att det är mer slumpvist än så.

Permalänk
Medlem

Re: Exposé-funktionen Visa skrivbord beter sig underligt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Jag brukar ha programmen Safari, Adium, Colloquy och iTunes öppna. När jag trycker F11 för att visa skrivbordet så växlar beteendet mellan:
1. dom aktiva fönsterna försvinner tills jag trycker F11 igen (vilket jag föredrar),
2. dom aktiva fönsterna försvinner en sekund för att sedan komma tillbaka.

Är det någon som upplever samma problem som mig eller vet hur jag kan ändra så att det första alternativet är gällande? Jag har letat i Systeminställningar utan att hitta något.

OS X 10.4.2

Edit:
Meningen är väl att kort tryck + kort tryck visar och döljer skrivbordet medans ett långt tryck ska visa tills man släpper för att sedan dölja. Jag upplever att det är mer slumpvist än så.

Din tangent kanske fastnar nere?
Trycker du snabbt får du upp skrivbordet och kan arbeta med det, håller du in visar den skrivbordet tills du släpper.
Iofs använder jag aldrig expose med tangenter så vet om det finns buggar, aldrig stött på en bugg.
Jag har exposé i hörnen

Permalänk
Medlem

Nej, knappen fastnar inte. Samma sak händer om jag använder aktiva skärmhörn.. :/

Det verkar faktiskt fungera bättre just efter inloggning och sämre efter ett tag. Ingen som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
Nej, knappen fastnar inte. Samma sak händer om jag använder aktiva skärmhörn.. :/

Det verkar faktiskt fungera bättre just efter inloggning och sämre efter ett tag. Ingen som vet?

Låter som ett seriöst problem, kanske installera om hjälper...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Låter som ett seriöst problem, kanske installera om hjälper...

Okej, vi kallar det för Plan B. Ska försöka få bukt på det för en ominstallation känns grymt jobbig.

Permalänk
Medlem

Har samma problem i bland. Trodde det berodde på att jag har en gammal mac. Men inget jag stör mig på så fasligt.

Jag sjärrstyr ibooken med VNC till och från och har aldrig märkt av problemet där, kanske kan hjälpa i felsökningen? Detta gäller F-knapparna, skärmhörnen har jag svårt att aktivera via VNC. iBooken har 800x600 så jag kör inte fullscreen...

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Update: problemet gäller bara min vanliga användare.

Permalänk
Medlem

Hade det problemet när jag använde geektool.

Permalänk
Medlem

Fixat.

Jag hade Onyx installerat förut. Tog hem och installerade det igen.
Inställningar -> Dashboard och Exposé -> Återställ

Nu funkar Exposé som vanligt igen, tack för alla svar..

Edit: nähä, det gjorde det fan inte alls det, problemet återuppstod efter ett tag.

Permalänk
Medlem

10.4.3 verkar ju ha släppts. Pröva att uppdatera.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Gjort, funkar bra än så länge..