Företag som migrerat till open source?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åland
Registrerad
Sep 2005

Företag som migrerat till open source?

Hej

Mitt namn är Martin och jag studerar för närvarande systemvetenskap på Umeå universitet. Jag skriver D-uppsats om ämnet open source kontra slutna standarder. Jag har inte riktigt bestämt den slutgiltiga inriktningen på uppsatsen ännu men några av kandidaterna är: vilka argument företag / organisationer har då de väljer en viss platform, vilka ekonomiska fördelar kan man uppnå beroende på val av platform... Som sagt, den slutgiltiga inriktiningen är nåt som får "växa" fram.

Orsaken till att jag skriver detta är att jag vill komma i kontakt med företag eller organisationer som migrerat till open source. Så vet Du om nåt företag eller organisation som passar in på detta så vore jag väldigt tacksam att få veta!

Tacksam för svar och / eller åsikter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sektor 001
Registrerad
Aug 2003

komma i kontakt med kanske inte men..

Disney har gjort/håller på att göra det iaf, och det säger ju en del iom att tom MS plattform är mer vanlig för grafik och sånt.

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Tror du har mycket info att hämta från karlstads "vad det nu är" (universitet?)

[ROSS tror jag är ett bra sökord att börja nysta på…]

Me fail english, thats unpossible!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Den största anledningen att köra öppen standard anser jag är på de format man sparar sin data. Att man inte pga ändrade avtal/licenser får tillgång till sin data eller att det blir dyrt (tex bunden till en leverantör som kan ta vilka priser de vill).

Frihet att kustomisera torde vara en annan stor fördel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
Den största anledningen att köra öppen standard anser jag är på de format man sparar sin data.