er Shakespeer besta dc-alternativet for Mac

Permalänk
Medlem

er Shakespeer besta dc-alternativet for Mac

Tjenis

Har tittat runt lite (google) for att forsoka hitta den besta dc-klienten for mac.
Snubblade over shakespeer som trots ett par buggar er helt ok (och formodligen kommer att bli ennu bettre..), men fragan er som sagt:

finns det ngn bettre dc-klient en denna?
anvende dcgui/valknut tidigare (ner jag lekte linux) och txckte veldigt mycket om en specifik funktion, ladda ner en fil fran multiple users......

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

jag tycker att shakespeer är grymt bra, men funktionen "search for alternates" funkar inte riktigt som jag vill.

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Medlem

Som du själv nämnde. Valknut. Det är rätt användbart. Finns till OS X.

OFFTOPIC
"Jag anvender mig inte av *a, *a* och *o* av den enkla anledningen att jag inte har nagon svensk keyboard - tvungen att legga in detta i signaturen eftersom ni alltid undrar"

Har man inte ÅÄÖ använder man AAO, inte E istället för Ä, då blir det svårt att läsa och det ser oseriöst ut...

Permalänk
Medlem

Jag tycker ShakesPeer fungerar fint de få gånger jag använder DC nuförtiden. Snyggt interface och har utvecklats ganska snabbt, jag har följt utvecklingen från dag 1. Därför tror och hoppas jag även på att det skall fortsätta utvecklas i samma raska takt.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Som du själv nämnde. Valknut. Det är rätt användbart. Finns till OS X.

OFFTOPIC
"Jag anvender mig inte av *a, *a* och *o* av den enkla anledningen att jag inte har nagon svensk keyboard - tvungen att legga in detta i signaturen eftersom ni alltid undrar"

Har man inte ÅÄÖ använder man AAO, inte E istället för Ä, då blir det svårt att läsa och det ser oseriöst ut...

Jag trodde att han var fjortis...

Är inte keymap det första man fixar? Man brukar ju kunna köra svensk keymap på utländska tangentbord.

Åter till topic:
Valknut är annorlunda och bra på sitt vis. Det är bara lite för tungt.

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

ja fjortis er jag dock inte... : )

farstar inte att ni ar efter ar fortsetter att kommentera min keymap.
jag bor och jobbar utanfor sverige och det finns derfor ingen som helst anledning till att jag ska mappa om mina tangenter for att skriva ett par inlegg her och der.

sidde, jag haller dock inte med dig om att "Har man inte ÅÄÖ använder man AAO, inte E istället för Ä, då blir det svårt att läsa och det ser oseriöst ut...".... det kanske ser och later bettre i teorin men i praktiken blir det fel att ersetta ett Ä med A...... 1) Äga / Aga / Ega, 2) SÄnd / Sand / Send etc etc

men tack enda : )

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

... Du har en Mac. Du byter keymap i en handvändning.

Visa signatur

<darren> the hardest part of linux is choosing either a kill bill or an anime wallpaper i wish i didnt have to choose

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquido
ja fjortis er jag dock inte... : )

farstar inte att ni ar efter ar fortsetter att kommentera min keymap.
jag bor och jobbar utanfor sverige och det finns derfor ingen som helst anledning till att jag ska mappa om mina tangenter for att skriva ett par inlegg her och der.

sidde, jag haller dock inte med dig om att "Har man inte ÅÄÖ använder man AAO, inte E istället för Ä, då blir det svårt att läsa och det ser oseriöst ut...".... det kanske ser och later bettre i teorin men i praktiken blir det fel att ersetta ett Ä med A...... 1) Äga / Aga / Ega, 2) SÄnd / Sand / Send etc etc

men tack enda : )

Dock är det inte så ofta man bara stolpar upp ord, när de hamnar i ett sammanhang brukar det snabbt klarna...

Egaren till bilen sende iveg ett mail till koparen.
Agaren till bilen sande ivag ett mail till koparen.

Permalänk
Medlem

Ok, jag ger mig

Jag ska mappa om ett par tangenter sa att alla blir nöjda och glada : )

EDIT:
så, då ska det vara fixat då, titta så fina bokstäver jag kan skriva.....och som grädde på moset så kommer alla att förstå mig nu....till skillnad ifrån innan

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquido
Ok, jag ger mig

Jag ska mappa om ett par tangenter sa att alla blir nöjda och glada : )

jag har chattat en del med svenskar utan åäö, och det har de gångerna varit mkt lättare att läsa det vi skrivit än det du skrivit

vi skriver så här:

ä: ae
å: aa
ö: oe

det blir då inte så mkt svårare att läsa den texten än om det skulle varit med åäö... prova det om inte keymapgrejjset funkar,

Visa signatur

peter@server ~ $ uptime
22:26:14 up 30 days, 21:28, 4 users, load average: 21.77, 42.33, 26.94