Överklockning av ATI Radeon X1000-serien

Permalänk
Melding Plague

Överklockning av ATI Radeon X1000-serien

<font style="font-size: 10pt"><b>Överklockning av ATI Radeon X1000-serien</b></font> <small class="small">tisdag 8 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
<a href="http://www.tweaktown.com/" target="_blank">TweakTown</a> har testat att överklocka X1800 XT och X1600 XT referenskort från ATI för att se vilka frekvenser de kommer upp i och vilken prestandaökning överklockningen ger. Överklockningen är dock rätt beskedlig, X1800 XT klockas från 625/750MHz till 665/860MHz respektive från 590/700MHz till 652/770MHz för X1600 XT.
<br />
<br />Ett problem med att överklocka kort ur X1000-serien är att det inte finns något överklockningsprogram lättillgängligt:
<br />
<br /><i>”We knew there was such a tool out there but it wasn’t available to the general public and even major websites had trouble getting a hold of the mystery program. Our attitude here though is that nothing is impossible and if one person can get it, there is no reason that someone else can’t and in this case that someone else is us. After a month of annoying a lot of people we finally got an email in our inbox with the very tool we had been chasing.”</i>
<br />
<br />Läs artikeln hos <a href="http://www.tweaktown.com/articles/835/1/page_1_introduction/i..." target="_blank">TweakTown</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

har för mig att de nya Nvidia korten ska ligga på 600/1800.. så detta är inte mycket snabbare....

Annars får jag väl säga att det inte var mycket till överklockning

Permalänk
Medlem

1024x768 är de standard 3dmark05? för det de får får ajg ju om jag klockar mitt GT litegrann :/ så det är ju inte så imponerande i så fall att bara prestera lite över 5k oklockat :/

väntar på 7800GTX 512MB, de kanske blir värt att uppgradera till

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
har för mig att de nya Nvidia korten ska ligga på 600/1800.. så detta är inte mycket snabbare....

Annars får jag väl säga att det inte var mycket till överklockning

Detta kommer vara långsammare än det kortet NVIDIA släpper nu efter som det har bl.a. 24 pipes gentemot x1800xt som bara har 16 pipes.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk

Inte mycket till överklockning nä...

Tycker testet var smådåligt också. De borde använt en starkare CPU än de gjorde, och strukturerat om testet lite. När de väl överklockade CPU:n var det fortfarande ganska låga frekvenser.

"The Athlon X2 3800+ was increased from 2GHz to 2.35GHz with a slight increase in the front side bus utilizing the stock X2 HSF."

Ligger själv på 2.55GHz med min 3000+. De borde kunnat fixa starkare CPU.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2