GeForce 7800 GTX 512MB begränsad

Permalänk
Melding Plague

GeForce 7800 GTX 512MB begränsad

<font style="font-size: 10pt"><b>GeForce 7800 GTX 512MB begränsad</b></font> <small class="small">onsdag 9 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Nvidias uppkommande GeForce 7800 GTX 512MB kommer att släppas i begränsad uppgåva. Grafikkortstillverkare skulle kunna tillverka hur många kort de ville i teorin men Nvidia kommer inte släppa så många kretsar. Tanken med detta är att göra kortet lite mer exklusivt. Frågan är bara om det gör någon skillnad i praktiken då väldigt få ändå är villiga att lägga ut $649 dollar, vad det nu blir i svenska butiker, på ett grafikkort.
<br />
<br /><a href="http://www.theinquirer.net/?article=27552" target="_blank">The Inquirer</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hålla mig för skratt! Stor chans att X1800XT blir "krossade" av GTX-512 när de knapt kommer ut i affärerna.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Hehe, nu vill jag ha ett kort ännu mer än innan det var sagt att det skulle bli begrännsad upplaga

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk

Hmm, hoppas då iaf att man hinner skaffa ett, kommer utan tvekan lägga pengarna på ett..

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

När man såg priset, 649$, förstog man att dom inte var särskillt intreserade av att faktiskt sälja kortet utan bara ville vara snabbast på papperet.

Exkulsivitet? HA! dom vill bara hålla priset uppe

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

dom känner inte sig hotade av PaperAti direct.. rätt lätt tänkt, känns onödigt att släppa ett kort som krossar stackars ati när dom dessutom inte känner sig hotade..

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
dom känner inte sig hotade av PaperAti direct.. rätt lätt tänkt, känns onödigt att släppa ett kort som krossar stackars ati när dom dessutom inte känner sig hotade..

Kul att mosa dem? Kul att tjäna mer pengar än dem

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Lite synd... men som doja nämner så känner sig inte Nvidia särskilt hotad av PaperATi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
Jag kan inte hålla mig för skratt! Stor chans att X1800XT blir "krossade" av GTX-512 när de knapt kommer ut i affärerna.

Ehh? X1800 finns ju knappt(inte alls?) ute i affärerna så vad försöker du säga?

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

x1k kommer så småningom och då i en mycket större upplaga än gtx-512.
X1800XL har gått att köpa sedan ett par veckor sedan.

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deru
x1k kommer så småningom och då i en mycket större upplaga än gtx-512.
X1800XL har gått att köpa sedan ett par veckor sedan.

Att släppa ett überupphottat kort som är snabbast, men knappt kommer ut i affärerna. Det har väl aaaaaaldrig ATi gjort?

För övrigt skulle jag vilja spika upp alla fanboys på ett plank och hasta havre på dom. Att kasta paj på en produkt enbart på grund av märket är ren och skär idioti. Som hårdvaruintresserad är man väl intresserad av det som är snabbast och bäst, och sedan vad det står på kartongen spelar väl väldigt liten roll?

Vilket av GTX 512 och X1800Xt 512 som är bäst återstår att se.

Permalänk
Medlem

Uppgåva = upplaga/utgåva?

Vill att korten jommer i butik så att priserna kan sjunka.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Jag hoppa frivillig över den här getramsel........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Får väl hoppas det kommer ett hyfsat antal hit iaf, så man hinner köpa ett

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Nu ska jag försöka spå framtiden. När de sedan sålt slut på korten kommer Nvidia, för att vara snälla, släppa en 2nd edition... och sen en 3rd... etc.... men priset kommer fortfarande vara högt.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Att släppa ett überupphottat kort som är snabbast, men knappt kommer ut i affärerna. Det har väl aaaaaaldrig ATi gjort?

För övrigt skulle jag vilja spika upp alla fanboys på ett plank och hasta havre på dom. Att kasta paj på en produkt enbart på grund av märket är ren och skär idioti. Som hårdvaruintresserad är man väl intresserad av det som är snabbast och bäst, och sedan vad det står på kartongen spelar väl väldigt liten roll?

Vilket av GTX 512 och X1800Xt 512 som är bäst återstår att se.

*inget personligt*

finns inget att åretstå att se då dom redan gjort tester på X1800xt och 7800 gtx korten. nvidias ligger före IBLAND på endel i prestanda, ibland inte, rätt lika på endel sidor, endel "vinner" nvidia och endel ati.

men 512mb kortet ifrån gtx kmr ju köra över x1800xt. fattar vem som helst. det är uppenbart. så länge inte ati klockar sina kort ännu högre dom klockar ju upp sina hela tiden. är ju rädd att dom inte tar nvidia ju eftersom nvidia är så snabba på att komma ut med sina grejer och ati inte ens har fått tummen ur röven så blir dom skraja och säger att det och den klockfrekvensen kmr det att vara sen efter nvidia kommer med nåt elle hittar på nåt så ska ati klocka sina kort.

vet ej om något här blev rätt , kanske skrev samma sag 3ggr, är jävligt trött. men jag antar att ni förstår hur jag menar annars får jag la ta det imorrn annars. Gnite!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jaha... har X1800XT 512MB kommit ut?

Isåfall är jag lite efter.

Hur som, tur att ATi finns. Och vice versa.

Permalänk
Medlem

komplett:
Sapphire Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail
Vårt artnr.: 315168 / 21073-00-50
Tillgänglighet: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 10 dagar)

PowerColor Radeon X1800XT 512MB GDDR3, PCI-Express, ViVo, Dual-DVI-I, Retail
Vårt artnr.: 314207 / 4710810936876
Tillgänglighet: Preliminärt 291 st. 2005-12-01

dustin:
GECUBE RADEON X1800XT 512MB CR AVIVO PCI-E Ej i lager 4 796,00 kr

Permalänk

ska köpa ett till min laptop o haxxa in det! sen POWWAHHHHH ... : ]

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
Jaha... har X1800XT 512MB kommit ut?

Isåfall är jag lite efter.

Hur som, tur att ATi finns. Och vice versa.

klart det är tur att Ati finns, annars hade inte Nvidia haft nåt att krossa:P

haha, ne men seriöst. det måste ju finnas konk. annars så hade vi vart kvar på gf2 tiden

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.