Nikon återkallar D-SLR-batterier

Permalänk
Melding Plague

Nikon återkallar D-SLR-batterier

<font style="font-size: 10pt"><b>Nikon återkallar D-SLR-batterier</b></font> <small class="small">onsdag 9 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Har du en Nikon D100, Nikon D70, Nikon D50 eller separat köpt ett batteri för digitala systemkameror som heter EN-EL3 kan du vara tvungen att skicka tillbaks batteriet till Nikon för att få det utbytt. Batterier med vissa serienummer har en defekt som gör att det kan smälta eller kortslutas vilket kan skada både kamera och annan utrustning. Detta gäller enbart batterier med vissa serienummer. Vilka serienummer som är utsatta går att läsa på Nikons hemsida.
<br />
<br /><a href="http://nikoneurope-se.custhelp.com/" target="_Blank">Nikon</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tvungen?

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Ja, annars är man ju öppet dum, och vem vill skylta med det?

Hm, påminner mig om det som var med Nokias mobiler där det sprängdes batterier till höger o vänster...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en kamera som givetvis hade ett batteri från en av batcharna det var fel på.

Nåja jag tänker vänta ett par månader innan jag skickar in batteriet. Ni skriver även fel i eran artikel, om man läser vad nikon skriver så är det ENDAST risk att det händer något med batteriet under laddning, inte under användning. Så att paja kamera riskerar man inte enligt dom.

Sen är det 5 kända fall i världen varav två stycken i Europa, nåja jag är beredd att chansa ett par månader så jag slipper bli utan kamera nu direkt.

8 dagar gammal "nyhet" också. Mer utförlig information finns även här med ett meddelande på engelska.
http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi-bin/nikoneurope_en.cfg...

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

fan vad glad jag är att jag köpte en Canon 350d istället för D70:n...

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.