Upphottat Nvidia Geforce 6600 vs. ATI Radeon X1300

Permalänk
Melding Plague

Upphottat Nvidia Geforce 6600 vs. ATI Radeon X1300

<font style="font-size: 10pt"><b>Upphottat Nvidia Geforce 6600 vs. ATI Radeon X1300</b></font> <small class="small">fredag 11 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Nvidia har uppgraderat sitt mellanklasskort Geforce 6600 till 256MB minne och snabbare klockfrekvenser, för att kunna mäta sig med den nya konkurrenten ATI Radeon X1300. Klockfrekvensen på GPU:n är höjd från 300MHz till 350MHz, men den största skillnaden är att de gamla DDR1 minnena på 500MHz är bytta till DDR2 minnen som arbetar med en klockfrekvens på hela 800MHz. Räcker det för att slå ATIs nykomling?
<br />
<br /><i>”While the original GeForce 6600 has been a rather popular card together with the slightly beefier GeForce 6600 GT in the mid-range market, the new Radeon X1300 PRO has shown that it is more than capable of matching the performance of the vanilla GeForce 6600. Therefore, NVIDIA has decided to give its SKU a much awaited upgrade to better compete with ATI's new generation”</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=3&id=1760" target=”"_blank">Hardware Zone</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jag tror det räcker för att knäcka ati, låter ganska hyffsat där

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd

Hur många seriösa gamers är det egentligen som kör med medelklasskort??

Vore skoj att veta,tycker knappast man kan kalla sig seriös gamer med mellankort.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Låter najs om den kommer att kosta runt tusenlappen. Synd bara att man inte har pci-e mobo, än.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Hur många seriösa gamers är det egentligen som kör med medelklasskort??

Vore skoj att veta,tycker knappast man kan kalla sig seriös gamer med mellankort.

Varför inte? Grafikkortet har ju egentligen ingenting med det att göra, mer än att se till att man kan lira spelen. Bara för att man inte har lust att slänga ut extrema mängder pengar på någonting som inte behövs är man väl inte mindre gamer för det... snarare mer då man har mer pengar över till spel

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför inte? Grafikkortet har ju egentligen ingenting med det att göra, mer än att se till att man kan lira spelen. Bara för att man inte har lust att slänga ut extrema mängder pengar på någonting som inte behövs är man väl inte mindre gamer för det... snarare mer då man har mer pengar över till spel

hehe gilla den sista delen där

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Varför inte? Grafikkortet har ju egentligen ingenting med det att göra, mer än att se till att man kan lira spelen. Bara för att man inte har lust att slänga ut extrema mängder pengar på någonting som inte behövs är man väl inte mindre gamer för det... snarare mer då man har mer pengar över till spel

Håller med. Det har ju inte med vilken hårdvara man har, utan tiden man lägger ner på spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Hur många seriösa gamers är det egentligen som kör med medelklasskort??

Vore skoj att veta,tycker knappast man kan kalla sig seriös gamer med mellankort.

Jag som trodde att riktigt seriösa gamers inte ser grafiken i ett spel som prio 1, utan värderar välgjorda tidlösa spel högre. För dem kvittar det om det är ett pixligt Megaman eller flashigt HL2. Det är spelbarheten som räknas!

Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
Jag som trodde att riktigt seriösa gamers inte ser grafiken i ett spel som prio 1, utan värderar välgjorda tidlösa spel högre. För dem kvittar det om det är ett pixligt Megaman eller flashigt HL2. Det är spelbarheten som räknas!

Eller har jag fel?

Tidlöst bra uttalande!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ove-Piss
Jag som trodde att riktigt seriösa gamers inte ser grafiken i ett spel som prio 1, utan värderar välgjorda tidlösa spel högre. För dem kvittar det om det är ett pixligt Megaman eller flashigt HL2. Det är spelbarheten som räknas!

Eller har jag fel?

Håller med dig men det beror på lite vad för slags spel det handlar om, tex FPS spel så måste jag erkänna att grafiken spelar rätt så stor roll för mig.
Det känns som att FPS spel är mycket beroende av grafiken tex HL2 fanns ju ingen handlig att tala om(enligt mig) men det var ju riktigt bra för de.
Däremot äventyrsspel som moneky island, beneth a steel sky, Fate of atlantis osv... eller strategi spel har inte heller samma behov av snygg och flashig grafik då är det viktigast med spelkänsla och bra story.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]